Maling

Jeg vil høre om nogle har forslag til noget maling, da jeg skal til at male køkken. Det er helt nyt køkken så jeg skal male ovenpå ny opsat glasvæv.

Er der nogle som kender nogle gode steder hvor man kan købe maling uden det koster alt for meget ? Evt. nogle netbutikker ?

Og hvilken glas skal jeg bruge i et køkken. Nogen siger 10 andre siger 30 ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dit væv er grundet, så er det jo bare at køre på.
Ellers skal du lige grunde først.

Billig maling kan du sagtens få i eks. jem&fix eller Harald Nyborg. Men hvis du selv vil vælge farven, så skal du også selv blande hvis du køber sådan et sted (normalt). Men Det skal vel heller ikke være et problem for en LDS'er.

Personligt har jeg valgt glans 10 til mit køkken, op til 20 er også ok, men over 20, så er det vist mere til bad end køkken. Kommer du op på 50 eller mere så er det vist mest til vinduer, og en glans 90 ligner jo næsten et spejl. Så det er jo op til dig, men det er klart at jo mere lak der er i malingen, jo lettere er den at rengøre/vaske. Så bare du får Minimum glans 10, så er det godt nok. Men husk også på at for meget glans vil se dumt ud hvis din væg ikke er 100% glat (altså hvis der er struktur i dit væv), da det vil give nogle underlige skygge/lys spil.
Priser og kvalitet hænger sammen, når vi taler om maling.
Jeg har et bi-erhverv som antikvitetshandler og lakerer mange møbler hvide. Tidligere brugte jeg også maling fra Jem&Fix, men skulle mange gange lægge 6-7 lag på, før jeg var tilfreds.
Nu kører jeg med maling fra mestermaling, Flügger eller Brico og kan bruge en gang grunder og 1-2 lag dækkende maling.

Tallet på bundlinjen siger at jeg kan male 3-4 gange flere møbler på den samme tid, at jeg bruger 1/3 maling i forhold til før, samt at den er LANGT mere slidstærk.
Altså går jeg ud med et stort flot + på kontoen, selv om malingen koster 399,- / 525,- for 3 liter mod J&F's 149,-.

Konklusion: Det kan ikke betale sig at spare på maling. Det er lige som med el-pærer, den billige bliver den dyre i det lange løb.

Men held og lykke og tillykke med dit nye køkken.

Hilsen Ninett

-----------------------------------------
Nød lærer nøgen quinde at spæne, men lavvande i pengetanken skaber kreativitet


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har lige købt ind hos www.mallet.dk
De var nemme at kontakte på mail, da jeg havde spørgsmål, de leverede til døren på det aftalte tidspunkt og deres produkter var/er i en god kvalitet.
Jeg købte B&J miljø maling, væg og loft... for som andre skriver så hænger kvalitet og pris sammen, og jeg har prøvet at skulle male det hele over 3-4 gange, fordi malingen dækker lige så meget som hvis jeg havde kørt en gang sødmælk ud på vægenrolleyes
Desuden skulle denne maling ikke indeholde nogle "slemme" stoffer hvilket jo kun kan være til gavn for os alle.

Hvis du er lidt fræk kan du oven i købet opnå lidt rabat, hvis du køber lidt større ind, vi fik næsten 20% da vi handlede der... jeg slog mig sammen med vores søn og en nabo, så vi købte 100 liter fordelt på væg og loft.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Citat fra PinkHenrik

Jeg har lige købt ind hos www.mallet.dk
De var nemme at kontakte på mail, da jeg havde spørgsmål, de leverede til døren på det aftalte tidspunkt og deres produkter var/er i en god kvalitet.
Jeg købte B&J miljø maling, væg og loft... for som andre skriver så hænger kvalitet og pris sammen, og jeg har prøvet at skulle male det hele over 3-4 gange, fordi malingen dækker lige så meget som hvis jeg havde kørt en gang sødmælk ud på vægenrolleyes
Desuden skulle denne maling ikke indeholde nogle "slemme" stoffer hvilket jo kun kan være til gavn for os alle.

Hvis du er lidt fræk kan du oven i købet opnå lidt rabat, hvis du køber lidt større ind, vi fik næsten 20% da vi handlede der... jeg slog mig sammen med vores søn og en nabo, så vi købte 100 liter fordelt på væg og loft.


Linket er www.malet.dk

Hilsen Ninett

-----------------------------------------
Nød lærer nøgen quinde at spæne, men lavvande i pengetanken skaber kreativitet


hvorfor får du ikke en prof til det, det koster ca 2000-2500 afhængig af størrelsen og såbliver det ligesom nyt

Uddannet Vognmaler/industrilaker, arbejdet i snart syv år i dette erhverv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også