Swedoor kvalitet

Vi har købt såvel almindelige dørkarme som i dag flexikarme malet fra Swedoor.

I næsten alle tilfældene har de haft stødmæker/ridser og afskalninger, nogle sågar været monteret tidligere.

På Swedoor's hjemmeside beskriver de at flexikarmene leveres forboret mv.

2 af de 3 vi modtog dd var ikke forboret til skruerne i bund og top 2 af dem var der fræset ved lukkeblikket og der havde været monteret skruer i hængselsiden.

Er der nogen der ved om Swedoor leverer 2. klasses varer?

Hvilke andre dørfabrikater findes der.

Andre der har samme erfaringer med Swedoor?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Der er nogle af de store byggekæder som sælger døre og karme fra Swedoor men hvor de også har kopi vare til salg uden at oplyse det. Jeg har tidligere købt døre og karme under udsalg hvor vores tømmer kunne se at de ikke var fra Swedoor. Personalet havde ellers oplyst om at det var Swedoors vare.
Alle Swedoors døre er mærket med et mærke på hængselssiden hvor der står DDK og et nummer. Dørtrinet har en kant så der ikke ikke kan komme træk. Jeg har set kopi karme hvor der ikke er en kant, men hvor dørtrinet er helt fladt og man kan se direkte under døre.
Når du står og køber karme og døre skal du altid huske at gennemgå varene, der er mange som har fået stød i butikken.

Hilsen Karsten
Hej Karsten,

Takker for dit svar, de sidste 3 som jeg fik i dag flexikarme var alle pakket ind i kasser og indeni var de omviklet med folie. Kasserne bar alle Swedoors navn mv.

Alligevel kunne jeg kun konstatere at 2 af dem havde været samlet før da malingen ved slutblikket var væk og at der var sat skruer i ved hængslerne.

Derudover var der stødmærker og malingen ridset på stort set alle sidestykkerne.

Ud af 3 karme kunne jeg ikke samle 1 der var intakt ????
Hej

Det kunne måske være at du skulle henvende dig der hvor du har købt dem og høre om det evt. er ombytniings vare som du har fået. Jeg ville ikke være tilfreds med vare som har synlige skrammer.

Held og lykke.

Hilsen Karsten
Citat fra Service Tekniker

Hej

Det kunne måske være at du skulle henvende dig der hvor du har købt dem og høre om det evt. er ombytniings vare som du har fået. Jeg ville ikke være tilfreds med vare som har synlige skrammer.

Held og lykke.

Hilsen Karsten


Det er vi heller ikke, men man får til sidst den tanke at man er for krævende.

Det er min opfattelse at hvis det er nyt (og malet) skal malingen dække og der skal ikke være synlige stødmærker ect., og slet ikke spor af at de har været forsøgt samlet som beskrevet.

Det kan da ikke være rigtigt at man skal stå og pakke dem ud i forretningen - vel?
Citat fra jgk

Det er vi heller ikke, men man får til sidst den tanke at man er for krævende.

Det er min opfattelse at hvis det er nyt (og malet) skal malingen dække og der skal ikke være synlige stødmærker ect., og slet ikke spor af at de har været forsøgt samlet som beskrevet.

Det kan da ikke være rigtigt at man skal stå og pakke dem ud i forretningen - vel?


Jeg synes bestemt ikke, at du er for krævende. Når man køber nyt, skal man selvfølgelig have nyt og ikke noget der har været pakket ud og samlet før. Man har jo betalt for en ny vare.

Min mand og jeg står overfor at købe et hus, som skal totalrenoveres. Og i det tilbud fra trælasten er der et tilbud på døre fra Swedoor, hvilket jeg da regner for en god kvalitet. Så hvis valget falder på det, så må vi hellere være opmærksomme på det.

Pøj pøj med det og god tur tilbage til forretningen smile

Hilsen Henriette

 

Annonce
Citat fra Juncher

Jeg synes bestemt ikke, at du er for krævende. Når man køber nyt, skal man selvfølgelig have nyt og ikke noget der har været pakket ud og samlet før. Man har jo betalt for en ny vare.

Min mand og jeg står overfor at købe et hus, som skal totalrenoveres. Og i det tilbud fra trælasten er der et tilbud på døre fra Swedoor, hvilket jeg da regner for en god kvalitet. Så hvis valget falder på det, så må vi hellere være opmærksomme på det.

Pøj pøj med det og god tur tilbage til forretningen smile

Hilsen Henriette


Forretningen giver en udmærket service og ombytter igen, men alligevel synes jeg det er for dårligt af fabrikanten at sende varer ud som er skadet før de er malet - transportskader er en anden ting, det kan ske for alle.

Men man bliver nu ærgelig hver gang man ikke kan komme videre med at sætte dørene i.
Helt enig. Forretningen burde måske tage fat i leverandøren, hvis det er der problemet ligger. I min branche (bilbranchen) ville sådanne leverandører blive fravalgt, hvis de gentagne gange ikke lever op til de standarder, som vi nu engang har sat. Som forretning har man jo et ansvar overfor sine kunder.

Hilsen Henriette

 

Du kan evt. også overveje TREHØJE DØRE dem har vi købt og er oven ud tilfredse. kvaliteten virker også bedre end swedoors, men det er vel en smagssag
Vi har også lige købt en masse døre hos sweedoor, og var også lidt skuffede over kvaliteten på finishen.
1 karm var flækket, og resten havde alle små skramme, løbere fra maling. Dørene har jeg ikke turde pakke op endnu wink
De medgiver at sådan skal det ikke være og at man skal reklamere i forretningen, hvilket vi har gjort og for 3 nye i dag så må vi håbe at det er bedre denne gang.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også