kan ikke åbne krypteret fil, mistet programmet

Hej med Jer.

For et års tid siden, købte jeg en bærbar pc af mærket Acer fra Fona i Esbjerg.

Styresystemet var Windows Vista.

Jeg gemte en for mig vigtig video-fil på computeren, og brugte et program, som pc'eren havde. Det var sådan, at jeg bare kunne højre-klikke på filen, og vælge "Encrypt". Dette gjorde at ingen andre kunne åbne filen, uden at de havde min personlige kode. Meget smart syntes jeg.

Da jeg er lidt ukendt med Vista, valgte jeg at skifte styresystemet til XP. Jeg gemte filen på en memory-stick.

Problemet er, at jeg ikke længere kan åbne filen, og kan ikke huske hvad programmet hed, som jeg brugte til at kryptere filen med.

Er der nogen der kender til dette program, eller har en idé til hvad jeg kan gøre ????

Jeg har søgt og søgt på nettet, med kan ikke finde ud af det.

v.

laura
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm Zip kan gemme filer med et kodeord, ligeså kan rar. Måske du har benyttet PGP, ved ikke om det kan gøre dette også,
Der findes et hav af forskellige krypteringsalgoritmer og applikationer så uden at vide hvad der er brugt bliver det meget svært at hjælpe.

Enkelte gange kan man være heldig at kunne højreklikke på filen, vælge egenskaber og dokumentino at der står noget der. Du skal nok vælge at kigge ved avanceret.

Men mange gange står der desværre heller ikke noget.

/Jacob
Tak for det, har prøvet at kigge men der står desværre ikke noget der.

Kan man mon finde ud af, hvilke programmer der lå på pc'en da den blev købt, på en eller anden måde ?

Jeg var inde på acer.dk, men kunne ikke rigtig se noget der.

Den er af mærket Acer og hedder Aspire 9410 (det står der på toppen, men på klistermærket i bunden af den står der Aspire 9412).

Når jeg højreklikker på filen, står der Video 1.wmv og filtype EGISENC-fil.


v.

laura
hei
jeg har en acer aspire so det er samme krypering på .
der står det i instruksjonsboken at det ikke er mulig å åpne filene hvis du ikke har pasordet.

se vedlegg

tor l

tor l
Kender du ikke nogen der bruger vista, så kan du jo prøve at se om den kan åbne den. Hvis den kan skal du bare gemme den u-krypteret på din stift.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Tusind tak.

Jeg vil prøve lykken igen, med de gode råd på vejen.

v.

laura
Hej igen.

Så har jeg fået downloadet programmet Egis, ved hjælp herfra, og har fået det installeret.:-)

Lidt pinligt, men nu er problemet, at jeg ikke kan huske min egen kode. Troede jeg vidste hvad den var, men desværre ikke.

Kan man mon kontakte Egis, og høre hvad man kan gøre, eller kan jeg ligeså godt vinke farvel til filen ??

v.

laura
Hvis du kunne ringe til Egis og få hjælp til at låse filen op var krypteringen jo ikke meget værd.

Det eneste der umiddelbart kan hjælpe dig er at få hukommelsen på gled, ellers er der ikke meget at gøre.
Til mange krypteringsprogrammer findes der også programmer der kan åbne dem uden kodeord.

Der findes mange dygtige mennesker på nettet som har lavet disse.

Om det også findes til lige netop denne krypteringsalgoritme ved jeg ikke så der må du igang på google.

Søg evt på decrypt, passwordfinder etc

/Jacob
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis