Billed på 284*74

Hej alle

Inden jeg ødelægger mig selv og PC'en.... Må jeg hellere bede om lidt hjælp.

Jeg skal lave et logo til en hjemmeside, og skal lave et billed på 284*74.
Det billed jeg skal lave skal være sat sammen af flere dele (billed + tekst)

Hvis jeg åbner det billed jeg skal ændre, så kan jeg ikke sætte det nye billed ind. Hvis jeg gør det bliver det alt for stort... Har prøvet at ændre på størelsen, men så bliver kvaliteten røv dårlig....

Hvilket program bruger i når i skal lave billeder i bestemte størelser... ?

Tak

Mvh
Brian
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først og fremmest: I den opløsning så er det altså svært at bruge et "billede". Du skal normalt bruge noget vektor baseret grafik istedet (som eks. tekst også er true type). Har du IKKE denne mulighed, så skal du allerførst klippe så meget som muligt af billedet så du ikke viser mere end absolut nødvendigt. Herefter skal du bruge nogle gode filtre for at få billedet "pænt". Normalt ved at ændre lidt på farvesammensætningen, kovertér eks. til 256 farver og tilbage igen med forskellige filtre og se hvad der giver det bedste resultat når du så resizer.

Programmet du bruger er underordnet. Det er filtret der er vigtigt.
Hej Twist

Tak for dit svar, men jeg har nok forklaret mig forkert... Det er et lille sort/hvid billed + noget tekst...

Jeg ved ikke hvordan jeg opretter et billed med de mål og kan sætte noget ind i det.... I princippet kan man vel sætte et billed ind der fylder flerer Mb men er utroligt lille. (ikke fordi man kan bruge det til noget)

Det billed og tekst jeg sætter ind kan jeg go ikke bare ændre størelsen på bagefter, for så kommer det til at se åndsvagt ud.
Tja. Du skal "bare" lave dit billede, og så benytte funktionen "resize" indtil billedet har nogenlunde den størrelse du vil have, og så siden "crop" som beskærer billedet. Begge funktioner findes i de alle tegneprogrammer (bruger selv paint shop da den er billig og rimeligvis god)
Hej Brian

Det du er i gang med er ikke så ligetil som man måske skulle tro - og slet ikke som nybegynder.
Du er velkommen til at sende mig billeder og en beskrivelse af hvad du vil have. Så skal jeg forsøge at hjælpe.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Hej Buch

Tak for dit tilbud, men som det er lige nu har jeg faktisk intet, jeg har kun et billed og nogle ide'er som skal prøves.

Jeg ved ikke om jeg griber det forkert an, men vi har uploaded mambo til www.vordingborg-taekwondo.dk/test og vil gerne ændre mambo's logo til vores eget...

Jeg har fundet ud af at det kun er højden der er fast... Det er første gang jeg prøver den og prøver mig lidt frem...

Jeg skal også have ændret img_header og her vil jeg sætte flere billeder ind, måske nogle der skifter...

Der må da findes et gratis program hvor man kan sætte billed størelsen. Måske de ting jeg mangler er kun i proff programmen. Det undre mig også hvorfor der ikke findes værktøjer til at beskærer billeder til standart billed størrelse. (der kan jo være en del som skal klippes væk)
Annonce
Hvilket program bruger du til grafik Brian?

Billedstørrelse og beskæring kan udføres med alle grafikprogrammer - selv de meget billige/gratis der medfølger når man køber et digitalt kamera. Der er endda flere af de programmer der ikke er så tossede endda.

Men skal du lave seriøs grafik til hjemmesider, skal du investere lidt kroner såvel som tid til at sætte dig ind i et program.
De fleste klarer sig udmærket med det program som Twist nævner, Paint Shop Pro - det koster omkring en tusse, og kan stort set de fleste af de funktioner som også det professionelle program Adobe Photoshop til 6-7.000 kroner kan.
Jeg mener man kan downloade en trialversion af Paint Shop Pro.

Fælles for dem begge er, at de kan arbejde med "Layers" eller lag - og det er et "must" hvis man skal lave grafik til nettet.
Et andet fællestræk er, at man skal investere ret meget tid for at lære programmerne at kende, men heldigvis er der gode tutorials på nettet til dem begge. Det er bare om at komme i gang. smile

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Prøvt Google "irfanview" - det er gratis og er perfekt til nybegyndere, der skal rette i størrelser osv.

Vil du have alle muligheder, kommer du ikke uden om Photoshop, som er klart det bedste til billedbehandling (men koster også derefter - http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=164530).

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis