Skift af tandrem

Jeg har en Toyota Corolla 1,3 XLi stc. fra 1997. Købte den for to måneder siden, og den har nu kørt 133.000 km. og det fremgår desværre ikke, hvornår tandremmen sidst blev skiftet... Faktum er derfor, at den må skiftes meget snart!

Nu ligger mine kompetencer desværre ikke inden for reparation af biler - derfor, er der nogen af jer herinde, der kan svare mig på følgende:

1) Hvad bør en sådan udskiftning koste (inklusiv skift af remstrammer)?

2) Har hørt, at det er en god ide samtidig at skifte vandpumpen. Nogen ræson i dette?

3) Efter udskiftning, nogen ting man bør være opmærksom på?

4) Kan nogen anbefale et pålideligt værksted i København?

Det skulle være alt smile

Kristian
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ifølge autodata udskiftnings tiden ca 2timer
jeg ser ingen grund til at skifte en vandpumpe i en toyota efter kun 133000 km
Vandpumpen er vel normalt drevet af kileremmen, ikke af tandremmen. Eller?

Bent.
Der er nu flerer biler hvor den bliver trukket af tandremmen men du har ret der er også dem der bliver drevet af en kilerem.
Citat fra madmax

Der er nu flerer biler hvor den bliver trukket af tandremmen men du har ret der er også dem der bliver drevet af en kilerem.
Til skræk og advarsel skulle du nævne hvilke biler du kender til for det er da en fuldstændig tåbelig ide at bruge tandremmen til det.
Grunden til at en vandpumpe oftes skiftes sammen med tandremmen er,at den er latterlig billig og da du alligevel er inde og røre ved den når tandremmen skiftes,tager det ikke mange minutter at sætte en ny på.Hvis din 10år gamle vandpumpe står af i morgen skal hele operationen gentages med skift af tandrem så min anbefaling vil være at få den skiftet.
René
Annonce
Det kan da godt være du syntes det er en tåbelig ide men trods det er der nu stadig vandpumper der drives af tandremme, og nej jeg vil ikke til at undersøge hvilke modeller der bruger det system jeg gør bare ops. på at sådan er det nu en gang wink
prøv at skriv :vandpumpe drevet af tandrem. på Google så står der da en del der omhandler emnet.
Til skræk og advarsel kan jeg da fortælle, at samtlige de taxa'er jeg har kørt var vandpumpen drevet af tandremmen. Og datterens "lille fiat" var såmænd også.l På den ene taxa havde vi fået skiftet tandremmen, men det kostede alligevel et topstykke, da "strammer-hjulet" som blev skiftet samtidig havde en defekt, så efter 15.000 km havde det gnavet tandremmen, og "smulderet" fra denne fik den til at springe "et hak" - pris ca. 18.000. Så nej - det er ikke der man sparer, eller springer over hvor "en eller anden tilfældig billig mekanikker" siger det er ligemeget - samtlige dele som tandremmen er i nærheden af skiftes.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Citat fra Gerhard

Til skræk og advarsel kan jeg da fortælle, at samtlige de taxa'er jeg har kørt var vandpumpen drevet af tandremmen.

Ikke 1 eneste lille tur i en MB du må være en lykkelig mand,du er ikke gået glip af noget og i sådan en slæde havde i heller ikke fået ny top for 18K.
René
Var det fordi du også vidste, at MB også driver vandpumpen med tandremmen - eller ???? Det er jo trods alt dig som joker med dette, og mener at det er fuldstændigt latterligt at drive vandpumpen med tandremmen (for at bruge dine egne ord).

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Citat fra Gerhard

Til skræk og advarsel kan jeg da fortælle, at samtlige de taxa'er jeg har kørt var vandpumpen drevet af tandremmen. Og datterens "lille fiat" var såmænd også.l På den ene taxa havde vi fået skiftet tandremmen, men det kostede alligevel et topstykke, da "strammer-hjulet" som blev skiftet samtidig havde en defekt, så efter 15.000 km havde det gnavet tandremmen, og "smulderet" fra denne fik den til at springe "et hak" - pris ca. 18.000. Så nej - det er ikke der man sparer, eller springer over hvor "en eller anden tilfældig billig mekanikker" siger det er ligemeget - samtlige dele som tandremmen er i nærheden af skiftes.


HVad er helt presist problemet i at en vandpumper er drevet af tandremmen, Men selvfølgelig skifter man alle remstrammerhjul og evt vandpumpen hvis den er drevet at T-remmen, ellers kan man ligeså lade være.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis