Hvilken lim

Hej
jeg har har købt en maxi 77 med en volvo md5, med sejldrev, jeg tror det hedder 110s. spørgsmålet er, under bunden sidder en gummimanchet rundt om sejldrevet, omkring , den fejler ikke noget, men er ved at løsne sig en lille smule ved skroget. Kan jeg lime den med scilicone eller kontaktlim?
VH Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den lim som blev leveret sammen med gummiafdækningen er en slags kontaktlim, Masnedø og andre sælger noget lim der hedder terostat (tror jeg) som skulle egne sig til formålet. Men det er en klassiker, at disse afdækninger falder af, fordi limen ikke kan holde. På min egen båd har den siddet nu i 24 år og er ikke ved at falde af, hos andre falder den af i løbet af den første sæson. Jeg ved jo ikke hvad de andre gør forkert, men sådan set heller ikke hvad det var som jeg gjorde rigtigt i 1984. Men jeg husker, at bådens bund var friskmalet med Hempels Light Primer (det var en ny båd) og at jeg var rigtig meget omhyggelig med at følge brugsanvisningen. Som jeg husker det var det noget med at gøre gummioverfladen ru med sandpapir, give et godt lag lim på begge flader og så sætte pladen på plads og med små slag med en flad hammer sikre at limen binder over hele fladen. Jeg tror, at vitsen måske er at have ekstrem renlighed på stedet, noget som selvfølgelig er sværere på en båd med adskillige sæsoner i vandet.
God fornøjelse!

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

tak for svarene, jeg prøver med kontakt lim.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis