P E O N E R

Jeg har fået nogle Peoner for et par år siden.
De var skide flotte det første år. rolleyes Året efter kom der stort set intet op af jorden, frown men i år skete det så.
Der kom nogle flotte store blade og jeg glædede mig til at der skulle komme blomster igen. biggrin

Nu er bladene faldet sammen, blevet gule og det ser ud til at der ikke sker mere i år.. confused

Hvad er årsagen til at det ikke virker ????

H J Æ L P ! frown

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du fået dem som knolde og sat dem om efteråret? (Oktober er generelt årets suverænt bedste måned at plante i)! Det lyder nemlig som om du har fået dem i knop og plantet dem for lavt!? Hvis knoldene ligger mere en fem centimeter under jorden kommer der ingen blomster! Rødderne skal helst lige kunne anes stikke op af jorden. Er dette i orden?

Pæonen er en staude der virkelig ikke kan lide at blive flyttet. Der skal en meget stor klump med. Måske har du manglet noget klump!? Den kan ikke lide at stå for vådt. Måske er din muld for våd!? Du har måske gødet og fået gødning direkte i kontakt med rødderne? Det der er ingen planter der kan tåle!

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Tusind tak, jeg tror du har givet en løsning.
biggrin
Jeg fik dem som knolde, de blev lagt godt ned i jorden da jeg var nervøs for frost. rolleyes crazy

Ok, jeg skal plante knolden lige under overflade, ikke sandt.

Hvornår kan jeg grave dem op igen ? lige nu er der stadig blade på selvom de er gule.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Pæoner skal faktisk have en god gang kulde om vinteren. Det er måske derfor pæoner er en af Svenskernes foretrukne stauder. Ja, du skal sætte dem så de kun lige har nogle få centimer jord over rødderne – og altså endelig ikke mere end fem centimeter.

Som for alle andre blivende vækster på vores breddegrader er oktober den helt rigtige måned at plante, eller plante om, i…

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis