Gulvvarme i stue + køkken.

Hejsa,

Nu er jeg totalt nybegynder på gør-det-selv området, så unskyld mig på forhånd, hvis jeg ikke anvender den korrekte jargon

Jeg overvejer at få langt gulvvarme i køkken + stue, som samlet ca. er 40kvm. Rummene ligger lige op ad hinanden "halvvejs"-adskilt af en mur, således rummene tilsammen danner et "U".
Jeg vil selv grave de 40-50 cm ned, isolere samt lægge beton.
Huset er fra 1969, og der er radiatorer i samtlige rum. Der er installeret gas-fyr fra 1991. Gas-fyret står i den anden ende af huset, så der skal vel trækkes nye rør til gulvvarmen, idet jeg går udfra, at et gulvvarme-system ikke kan bruge samme "kredsløb" som radiatorerne (eller ka' man?).

Det er jeg desværre mangler i venne-kredsen er en VVS'er, så selve installationen af hele gulvvarme-systemet skal foretages af en proffesionel. Hvad vil en sådan installation foretaget af en VVS'er typisk koste inkl. moms (VVS-materialer+arbejdsløn)? Systemet der skal installeres behøver ikke at være det nyeste/dyreste på markedet. Det skal bare være praktisk og virke efter hensigten.

Jeg har haft en enkelt VVS'er ud til at give et tilbud, og vil undersøge her på siden, om hans tilbud er realistisk.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mit gulvvarme system er koblet på strengen ganske som var det en afgang til radiator, inden det så går ud i gulvets strenge sidder den en blandesløjfe/shunt så det ikke er 60 grader varmt vand. mit system er 2 strengs og her fungere det fint.
hvilken type har du, tør ikke udtale mig om et strengs ej heller om priser på aut. vvs, da jeg har udført alt selv

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej Gert,

Tak for svaret.

Efter et hurtigt kig, ser det ud til, at huset har et 2 strengs system.
Hvor mange kvm har du lagt gulvvarme i? Og kunne jeg evt. få dig til at liste de materialer (inkl. antal og ca. pris) du har brugt til installationen?
Som Gert skriver så skal du have en minishunt, som sørger for at fremløbstemperaturen ikke bliver højere end det ønskede. Den kan typisk sidde i et køkkenskab(vaskeskabet) eller andet egnet sted

Du kan få en helt simpel model, der bare er forsynet med en termostat, så der er samme temeratur i både køkken og stue, eller den kan fås med trådløse eller trådførte termostater for individiuel regulering for de 2 rum.

Husk du skal minimum få lavet 2 strænge (vigtigt)

Mit bud på en installationspris vil være følgende:

levering og udlægning af rionet
Levering og udlægning af gulvarmeslanger
Levering og montering af gulvarmeshunt, manuel jurstering

Samlet pris alt inkl. 15.600

Venlig hilsen

Klaus
Det var lige det jeg søgte efter...
Ser ud til at VVS'eren er reel nok. Hans tilbud lå meget tæt på den du kom med.

Takker...
Super, så må vi jo bare håbe at jeg også er reel nok smile smile

Eller vi begge har skudt helt forbi

Venlig hilsen

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis