hvordan laver/former man skumgummi ?

Jeg har lige købt mig en ny pistol, men har valgt at få lavet nyt håndtag, sigtemidler og et par ekstra magasiner til. Derfor passer den standard skumgummiform som der ligger i kufferten ikke længere til min pistol.

Jeg vil derfor gerne støbe/skære/lave en ny skumgummiform der passer til mit behov. Hvordan bærer man sig ad med det ?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det eneste jeg kan hjælpe med, er at fortælle at en elektrisk kniv er det som "profferne" bruger.
Så hvis jeg var dig ville jeg købe noget skumgummi og en elektrisk brødkniv og gå amok cool

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det får jeg jo ikke lige ramt de rigtige vinkler og størrelser af. Min tanke var jo at lave en form i træ eller gips, ophænge den i en kasse, og så støbe skumgummien i kassen og sidenhen skære formen igennem. Jeg ved bare ikke hvordan man laver skumgummi.
Hvis ikke jeg kan få et professionelt look, så kan jeg jo ligesågodt bare presse lortet ned mellem to skumgummiplader og ignorere problemet. Men jeg vil jo hellere addressere end ignorere, da det jo skal se lige så pænt og præsentabelt ud som originalen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du gør følgende :
Køb et halvt Kg. flydende Latex (Hobbybutik) du kan få det i flere farver, Køb så en brugt elpisker og 25 g. bage pulver og en gammel glasskål + en dejskraber.
Varm latexen op til ca 30 grader i et vandbad, fyld bagepulveret i og så skal der ellers piskes. Når det begynder at vokse i skålen er det om at få det over i kufferten, som du i forvejen har foret med husholdnings film. Pistolen har du også pakket ind i husholdnings folie. Når du har fordelt latexmassen i kufferten gælder det om at lægge pistolen ned i og med et par små træklodser og et brædt holde pistolen på plads du skal have noget vægt på brædtet.
Bemærk at når først latex skummet begynder at vokse skal det gå rimeligt stærkt for lukketiden er på under 2 minutter.
Lad være med at bruge kærestens /konens køkkengrej, du vil blive meget upopulær det næste halve år.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværker

Lige et spørgsmål på sidelinjen...

Hvis man hælder skumgummimassen ud på stof, sider det så fast på stoffet??? Ved du det?
Lad være med at bruge kærestens /konens køkkengrej, du vil blive meget upopulær det næste halve år.

Hvis ham den ulækre i reklamerne kan få sig en sexy kone med blomster - så kan man købe sig fra alt med blomster.

og jo jeg tror at det vil sidde fast på stof - ellers er det jo ikke nødvendigt at pakke ting ind i folie. Hvad skal du bruge det til ?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra grandoldman

Hvis ham den ulækre i reklamerne kan få sig en sexy kone med blomster - så kan man købe sig fra alt med blomster.

og jo jeg tror at det vil sidde fast på stof - ellers er det jo ikke nødvendigt at pakke ting ind i folie. Hvad skal du bruge det til ?


....Du kan tro at det virker på os wink

Det er mig der leder efter dykkerdragtstoffet, så er ude i selv at prøve at lave det nu... smile Mon ikke det kunne lykkes, hvis man lægger noget strækstof ud, smøre gummimassen ud, lægger stof henover og en tung plade ovenpå til det tørrer... eller noget i den stil...
Jeg aner ikke hvor flydende det er når man smider bagepulver i?? men mon ikke man kan justerer tætheden med mængden af bagepulver.
og kan man hælde latex, med bagepulver i, ud på noget stof og så evt varme det med en hårtørre eller i en gammel ovn.
endelig kan man jo købe noget tyndt skumgummi og så "male" latex på begge sider.
Vi prøve at huske at tale med min søn i aften, han har lavet en del våben til rollespil med skumgummi og latex.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Kan vi ikke få en melding om håndværkerens forslag virker?
Både til hjemmelavet skumgummi og hjemmelavet neopren...

Syntes at det lyder spændende - og lidt farligt ;-)

Green

Jeg er nået dertil hvor jeg leder efter en gammel elpisker på loppemarkederne. Jeg gider nemlig ikke at ofre en helt ny da latex er næsten umuligt at få af igen.
Men hvis der er andre der har lyst til at prøve der allerede HAR en gammel pisker så skal jeg naturligvis ikke stoppe dem. Skal man "bare" lave et stykke man kan forme/sy, kan jeg da tænke mig til at man lægger et par plader med et stykke stof og lidt af blandingen imelle, og så klipper man bare til i den størrelse man skal bruge. Stof er nok ikke nædvendigt, men det gør det ihvertfald lettere at arbejde med.
Jeg prøver det af inden længe, så skal jeg nok skrive smile
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også