Montere brusebatteri omvendt?

Hej!

I vores badeværelse er der byttet om på koldt og varmt vand i brusekabinen -
Er der noget i vejen for at montere det "omvendt" så varmt tilsluttes den kolde hane, og omvendt?

Jeg må nok droppe skoldnings-sikringen, men er der ellers andet i vejen for denne løsning?

Til info er det sådan et batteri:
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Brusebatterier-Hansgrohe--Hansgrohe-Ecostat-1001-SL-Brusebatteri-m-Termostat-Krom-172666.html
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved at bytte om på koldt og varmt vand, kommer vandet forkert rundt, med resultat at der kun kommer varmt vand. For når den prøver at skrue ned for det varme vand, så er det jo det kolde den lukker for.
Hvis du ikke kan bytte rørende om, så må du vende amaturet på hovedet, for at få rigtige tilgange. Varmt-varmt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Velbekomme, man kan jo sommetider være heldig.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har haft samme problem.
Men jeg har bare monteret et termostatblandingsbatteri "på hovedet".

Eneste problem, som egentlig ikke er et problem, er at bruseslangen vender opad. Men så kan man til gengæld montere en gammeldags "gaffel" til at hænge håndbruseren på.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Er det muligt at anskaffe sig et forkromet 1/2" U-fitting, som kan vende monteringen af bruseslangen nedaf igen..? Findes sådan en..?

Lige nu har jeg bare samlet to 90 graders vinkler, men det kunne være pænere hvis det var samlet i et.
Annonce
Jeg har lige kigget hos sanistål http://www.sanistaal.dk/da/forside.html og der kunne jeg ikke finde nogen. Så hvis du vil have et u-fittings, må det nok blive i galvanistret eller sortstål.
Sanistål er grosist, og sælger ikke til private. Men er et godt sted og søge på specielle varer.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hej

brusebatterierer kan fåes i omvendte modeller netop i tilfælde at det der er sket her. så ud at anskaffe sådan et..

mvh steffens
Har været i samme situation og det er ikke noget problem at finde et batteri med omvendt tilslutning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis