Erfaring med vaske-tørremaskine søges

Jeg går lidt og tæller på knapper om vi skal investere i en kombineret vaske-tørremaskine. Jeg søger dog erfaringer med sådanne, er det værd at investere i?
Jeg har overvejet sådanne:

http://www.punkt1.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2319&productid=11192&categoryid={9E179497-64DE-49D2-AFD2-5BC5105B6CE4}&nodeid={DEAC2185-DC9A-46E1-9F64-8A658A6F716F}

Anders

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders,

De er i og for sig smarte nok, men har generelt langt mindre volumen end tilsvarende tørretumbler og vaskemaskine hver for sig. Det betyder at såfremt man kun skal vaske tøj og ikke tumble, så kan man altså kun have det halve tøj af gangen = mindre energieffektivt. Samtidig har jeg ladet mig fortælle at de er dyre i reservedele samt er der den ulempe at hvis de går i stykker står du pludselig uden både vaskemaskine og tørretumbler.

Synd for de er ellers rigtig smarte ..
Jeg havde også en på et tidspunkt. Man skal altså KUN købe dem hvis man ikke har plads til begge dele, og ikke kan undvære tumbleren (den valgte jeg/vi at undvære i en del år efter maskinen gik i stykker).
Som nævnt er de mindre energi effektive, og tendensen er at du bare skifter fra vask til tumbler uden vidre... DET MÅ MAN IKKE (!) For du må kun tørre ca. halvt så meget som der kan være i maskinen når den vasker. Det er jo lidt besværligt med mindre man holder sig til halve vaske. Og hvem gør det ? Så derfor bliver maskinen presset, og til sidst kan den ikke klare det mere.

Herudover koster maskinen ret meget, også i forhold til et sæt med begge dele, og afhængig af mærke er reservedele så dyre så reperation er upraktisk. Plus maskinen er ofte teknisk underlgen, da det ikke er den nyeste generation af udstyr der bliver proppet i dem. Men det er jo heller ikke altid nødvendigt.
Vi havde en siemens i lejligheden, vi brugte ikke tørre delen i den. Den virkede af røv, for at sige det lige ud.
Fantastisk, som man kan få den hjælp man har brug for. Jeres svar bekræftede nok min egen ide om smartheden ved en kombimaskine - jeg havde nok håbet at udviklingen havde rykket sig lidt, men det lader ikke til det.

Mange tak for jeres svar

Anders
Mange tak for jeres rigtig brugbare svar. Jeg bor i lejlighed, så pladsen er lidt trang, men ikke trang nok til at vi ikke både kan have vaskemaskine og tumbler.

Anders
En kondestørrer kan stå oven på vaskemaskinen, så du sparer noget gulvplads.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis