Åbne Miele vaskemaskine - hvordan?

Hej

Jeg har en Miele Vaskemaskine der kan finde på at vibrere som en gal, hvis tøjet ikke får fordelt sig ordentligt i tromlen, før en centrifugering.

Mistanken er nu, at det er en støddæmper der er gået (den har før været 'hoppe af' den ene fjeder).

Men hvordan kommer jeg ind til støddæmperne?

Der er tale om en Miele model W 916.

Jeg har fået oplyst, at jeg skal fjerne de 3 bolte der sidder omkring 'hullet' ind til tromlen, og så skulle hele fronten være lige til at svinge til siden, men nu er boltene væk, og jeg syntes ikke lige der er noget der svinger rolleyes

Nogen der ved hvordan jeg kommer ind og ser til støddæmperne?

På forhånd tak smile

/Rob
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvor gammel er din vaskemaskine? er det noget den har gjort hele tiden?
Vaskemaskinen fulgte med huset, men den er vel ca. 10 år gammel.

Den er først begyndt på det, efter en vask hvor tromlen 'hoppede af' og jeg måtte have toppen af, og hægte tromlen på den ene fjeder igen.

Det er i den forbindelse jeg formoder at støddæmperen blev beskadiget - eller også var en defekt støddæmper skyld i, at tromlen begyndte at voble, så fjederen til sidst faldt af.

/Rob
Hejsa
På vores gamle w723 miele sad der en stjerneskrue bagved vaskemiddelskuffen, og en clips nede ved filter lågen.

mvh
Steen
Det checker jeg lige smile
Og det var korrekt - der var tre pozi-drive bag sæbeskålen, der også skulle løsnes, sammen med en clips.

Og der er olie på støddæmperne - de ser ud som om det kunne trænge til at blive skiftet ud.

Tak for hjælpen! biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis