Stormskade

Hej.

jeg var så uheldig igår at 16 plader af mit eternit tag valgte at flyve sig en tur, det har så taget vejen hen over en del af de andre plader, hvor nogen har fået hul og andre er bare blevet voldsomt ridset.

Mit spørgsmål er så at når forsikringringen kommer, kan jeg så forvente at de også dækker alle disse plader som er ridset, jeg tænker for det første at det ikke er ret pænt og dernæst holder de vel heller ikke så godt når malingen er sæået af eternitpladen.?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
som udgangspunkt skal dit tag bringes tilbage i samme stand som det var før, og de plader som er blevet "ridset" er jo ikke beskyttet mod vind og vejr mere da overfladebehandlingen er ødelagt.
Men tror ikke du skal fortvivle da taksatoren ikke går op i om det er 16 eller 20 plader.
Det lyder da mere som om du skal ha fat i tømreren der har lavet det.. et 3 måneder gammelt tag, flyver da ikke af.. slet ikke eternit...!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hehe måske lidt fejl information.. Det er 2 forskellige tag, det nye ligger ca 30 cm under det der er fløjet af, så det der er faldet af er dog 4 år gammelt.
Men nej det burde ikke flyve af, men så igen hvad kan man regne med når vindstød er oppe på 40 m per.sk
nej der har lopus ret. men mener vist også der er noget med at tagfirmaet, eller tømreren skal give garanti kan bare ikke huske præcis hvor mange år, men det fortæller forsikringen dig de vil jo helst lade andre betale for rep.rolleyes
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også