Honda 6.5 HK motor vil ikke starte

Har fået fat i en Honda motor fra en gokart, der ikke længere vil starte. Den har kunnet køre, men af mystiske årsager vil den bare ikke komme igang længere.

Den giver ikke gnist i tændrøret mere. Jeg har skiftet tændrør uden held. Har checket efter om hætten nu også giver strøm, når jeg trækker i snoren og det kan jeg se på el-skruetrækkeren at den gør.

Er der ellers nogle gode ideer til hvad der kan være galt?

(og der er benzin på wink )
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en SX motor, så tjek lige tændingskontakten -den kan godt drille.
Tjek også at der er olie nok på -mangler det startet den ikke.
Og nu er det vel frisk benzin der er på ?

Ellers er det en god motor !

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
kl. 14.00
Tror tændingskontakten er ok, da jeg får gnist. Hvis jeg lukker for kontakten for jeg ganske rigtigt ikke gnist i tændhætten.

Jeg har ligeledes prøvet at måle om der nu også går tænding gennem tændrøret og det gør der også. El-skruetrækkeren blinker i hvert fald svagt - om det er nok til at tænde så der kommer gnist ved jeg ikke.

kl. 18.00
Nå, jeg er kommet lidt længere. Nu kan jeg starte den efter at have rengjort den 'tændspole' eller hvad den hedder, som bliver trukket rundt via træksnoren og pudset lidt på de to klodser, der skal give strøm til tændrørshætten/ tændrøret. MEN, når så den har kørt lidt og bliver slukket igen og får lov at stå i ca. 30 min. så kan den ikke starte igen. Har så prøvet at rengøre igen uden det helt store snavs, så kan den trille igen.

Gad vide hvad der er galt her. Jeg har virkelig ingen anelse.

Modellen er en Honda GX220
Mon ikke der er en grund til at den er blevet kasseret fra Gocarten, og det ser ud til at du har fundet fejlen. Det er et spørgsmål om hvor meget energi du gider at lægge i den, frem for at købe en ny ! De er slet ikke så dyre.
Prøv dette link: www.altid-jensen.dk

V.h. håndværkeren
Nu kender jeg ikke lige opbygningen på din Honda, men jeg vil gætte på der er en utæt pakdåse under dit tændingssystem, så der kan slippe lidt oliedamp ud og svine tændingssystemet til, så kik lige efter om der bli'r fedtet omkring tændingen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hvad med et mindre tændrør? hvordan ser tændrøret ud?


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis