Sikring af Presenninger

Hej

Jeg har haft min båd dækket af en 8 * 4 have pavillion. Selve pavilionen er lavet af ok tykke rør.

Mit problem er at nu er den "presenning" der er bygget til pavilionen, blevet smadret i stormen. Jeg har lagt Silvan's gennemsigtige (Dem med tråd i)presenninger ud over og uden på disse reb til at holde det hele ned mod båden.

Presenninger har været fæstet til railingen med elastik reb

Første gang preseningerne fløj af var de monteret som ovenstående. Anden gang havde jeg yderligere sikret dem med reb på kryds på bagsiden for at "spærrre" for trykket direkte på presenningen.

Skal man montere ekstra træliste (spær) mellem stål rørene eller hvaf med MDF plader hvori der evt er skåret huller (både for vægt og evt vind tryk) ?

Ved godt at det er så godt som umuligt at sikre presenningerne mod de storme vi har haft

Men er der muligheder ?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg har en havepavilion i træ fra H:N: , den har et system med løse "flapper" i toppen hvor overtryk kan slippe ud, den står ude hele året, jeg tror der er et billede på min side under have. Måske kan du overføre systemet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
der er 2 billeder

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
ku du ligge et direkte link ?
Den ligger i vandet
ok..
så er jeg mere rolig.
i stilladsbranchen brugte vi elastikker med en karabinhage på,
de lukker også lidt luft ud når der virkelig er træk på.
prøv med 6 øl ved en stilladsbil en dag.
Mange af bådene på land hvor vi ligger, bruger 2½ liters vandfyldte plasticdunke (fra sprinklervæske og lignende) til at holde deres pressenninger på plads. Det ser ud til at virke, der er i hvert fald ikke nogen af de både, der har dunke hængende, der har mistet noget her i stormen.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis