Gør-det-selv arbejde og forsikring

En ven og jeg talt om hvorvidt man er forsikret ved gør-det-selv arbejde.

Min ven mener at man er fuld forsikret, mens jeg mener at der nok skal en vurdering til fra sag til sag. Altså man ikke kan forvente de betaler ens skade.
F.eks hvis man selv lægger tag, og man derefter får en følgeskade, mener jeg ikke man bare kan sende regningen til forsikringsselskabet og forvente de betaler. Hvis vandet f.eks vælter ind ved næste skybrud, kan man vel ikke få erstattet hele stuen. Hvis nu man har "glemt" at lægge undertag eller hvad ved jeg, altså nogle fatale fejl.
Og derfor mener jeg også man i mange tilfælde bør få regning på udført arbejde så man har et sted at sende regningen hen.

Har i nogle erfaringer og dokumentation i vil dele?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for dækninger du ønsker belyst?

Er det person skader under udførelse af LDS arbejde?
Er det følgeskader efter ikke korrekt udført LDS arbejde?
Er det følge skader efter korrekt udført LDS arbejde?
Er det materielle skader der sker under LDS arbejd?
Er detpersonskader der sker på andre der hjælper under LDS arbejde?( principielt betraktes manvel som arbejdsgiver, hvis andre hjælper een )

Eller er det helt andre mulige forsikringsspørgsmål du ønser belyst?

Hvilke forsikringer går du ud fra der er tegnet? Og af hvem?

MVH Njord
Det må være:
Følgeskader efter ikke korrekt udført LDS arbejde?
Denne kunne vel også komme på tale, "Følgeskader efter korrekt udført LDS arbejde?" men kan ikke lige fnde på følgeskader til denne, men der kan vel komme nogle.

Alm. hus- og indbo-forsikring.
Jeg har aldrig selv f.eks lagt tag, så jeg ved ikke om man skulle ud og tegne en ekstra forsikring mens arbejdet udføres. Men vi må gå ud fra de fleste har tegnet en hus- og indbo-forsikring.
Taget kan da godt blæse af selv om det er lavet efter reglerne.. Og det uanset om det er lagt af en proffer eller en LDS'er....

Det kunne fx. være en materiel skade efter korrekt udført LDS arbejde...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis