fiat brava underlig tomgang

hejsa. har en fiat brava 1.6 16v fra 96 der opfører sig meget mærkeligt,den kan gøre alt fra at opføre sig helt normalt til at svinge imellem at stå på 5-600 omd og vil gå ud til at den står på 2000 omd.
den kan også finde på at den ikke vil slippe gassen hvis jeg kører ca 80kmt så bliver den ved at stå på samme omd i et stykke tid...
den kan også finde på at gå helt ud for mig når jeg kobler ud selvom den lder helt rigtig i motoren når jeg kører.
har fået at vide at det muligvis kan være knastakselposionsføleren...
nogle der kan bekræte dette eller kan andre gode forslag?
mvh mads
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil mene at fejlen ligger i spjældhuset der er nogle kanaler i selv spjældhuset der skal renses og kanalen over til tomgangs step trinsmotoren og så cheke kabel forbindelsen til speeder træket for at se spjældet kan falde helt tilbage mod stopet helt frit
det er jo ikke helt usandsnligt at den laver fejlen
andre der har et forslag? tændkablerne?
hvordan renser jeg spjældhuset?
Citat fra matz23

andre der har et forslag?


Når du sætter bilen til "tænding" så er der sådan en motorlampe der lyser i ca 2 sekunder - den lampe skal gå ud, inden motoren startes.
Det er et problem der er kendt på den årgang af brava.

Prøv at hiv din minus-pol af batteriet og lad den stå sådan i 10 min.
Det skulle gerne nulstille fejlhukommelsen.

Hvis det virker, så er det simpelthen bare at udvise tålmodighed fremover, når motor skal startes.
har prøvet at pille batteriet fra og syntes også jeg venter til lamperne ikke lyser inden jeg starter.
har pøvet at skifte tomgangs regulatoren hvilket bevirkede at der ikke var problemer i ca 3 uger,
tænkte på om der er en der kan fortælle mig hvordan bilen skal reagere når man tager stikket til tomgangsmotoren af når motoren er tændt? syntes nemlig ikke jeg kan høre nogle forskel på om stikket er sat til eller ej..

mvh mads
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis