Unidrain problemer

Hejsa allesammen

Jeg har købt det meste af unidrain sysemet til vors bad, men ser at rammen kun kan fås i 8 og 10 mm. højde. Problemet kommer så, at vi har valgt a få lagt vinyl på badeværelse og det er kun 2 mm. i højden. Er der nogen som har et godt forslag til hvad jeg kan gøre her?????confused

Med venlig hilen

Missy
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Missy72

Hejsa allesammen

Jeg har købt det meste af unidrain sysemet til vors bad, men ser at rammen kun kan fås i 8 og 10 mm. højde. Problemet kommer så, at vi har valgt a få lagt vinyl på badeværelse og det er kun 2 mm. i højden. Er der nogen som har et godt forslag til hvad jeg kan gøre her?????confused

Med venlig hilen

Missy


Jeg ville ikke være spor betænkelig ved at montere det med den 8 eller 10 mm ramme. Overkant af rammen skal ligge 1-2mm lavere end højden på dit færdige vinylgulv.
Du skal selvfølgelig sørge for at din vådrumsforsegling bliver tætnet på flangen af selve afløbsarmaturet som foreskrevet. Højdeforskellen op til vinylbelægningen kan du så udligne med en god fliselim eller spartelmasse oven på vådrumsforseglingen. (gerne samme fabrikat som forseglingen)
Med andre ord - du kan betragte spartellag+vinyl som en flise.

Men, du kan jo spørge Unidrain's produktsupport for at være helt sikker - 39 10 10 40.

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

hvis det er trægulv kan du enten fræse unidrainet lidt ned ellers skal du spartle hele gulvet med fald mod afløbet, du kan ikke bare spartle kanten ved afløbet, da vandet altid vil ligge der.
Tror også Buch mener du skal spartle hele gulvet..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra sluppermand

hvis det er trægulv kan du enten fræse unidrainet lidt ned ellers skal du spartle hele gulvet med fald mod afløbet, du kan ikke bare spartle kanten ved afløbet, da vandet altid vil ligge der.
Tror også Buch mener du skal spartle hele gulvet..


Det er ikke nødvendigt at spartle hele gulvet.
Afløbsarmaturet skal blot som du nævner, monteres 6-8mm lavere end man ellers ville gøre. Det undersænkede område der skal spartles behøver jo ikke være mere end 10-15 cm omkring armaturflangen.

Se tegning.

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

også det jeg mener hvis du sænker afløbet skal du ikke spartle hele gulvet..
hvis du ikke sænker afløbet skal hele gulvet spartles/hæves.
Jeg siger mange tak for jeres svar. Det gør støbning lidt mere besværlig men problemet er løst
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også