murstens mønster

Hej. Jeg skal have vandskuret alle indre væge. Alt er lavet multi blokke. Vil gerne have lavet murstens mønster og vandskuret. Så det kunne til at lige rigtig mursten der er vandskuret. Det skal siges jeg ved ikke så meget om det. Nogen der kan hjælpe med hvad jeg skal bruge og hvordan. På forhånd tak..
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, du skal lægge et lille lag puds, og så trække vandrette og lodrette "streger" i pudsen, så de får from som mursten. Herefter vil du kunne vandskure eller male som det passer dig.
En anden og nok noget mere besværlig løsning er at tage en alm. sten og skære "siderne" af den ca. 1 cm tykke og klistre dem op med lip eller lign...

Det bliver meget "ægte" og jeg kan da tage et billede af et sted hvor det er lavet sådan at du kan se det...

/bm
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Firmaet Skalflex i Viborg har det system du skal bruge til et lave et murstensmønster for efterfølgende vandskuring.
Jeg har lige lavet det i mit badeværelse, og resultatet er helt perfekt.
Du køber en systempakke bestående af et par specielle spartler - en til at lave vandrette fuger og en til de lodrette. I pakken er der også en stålbrædt, noget grunder, en svamp, piskeris mm.
Fugerne trækkes i det endnu våde "grundpuds", som du har påført i et 1-2 mm tykt lag med stålbrædtet. Efter et døgn skraber du lige graterne af og så kan du vandskure.
Det er faktisk utroligt nemt.

Systemet forhandles af de fleste byggemarkeder.

www.skalflex.dk - og direkte link til brochure.

PS.
Jeg har hørt at Maxit laver en tilsvarende puds der skulle være noget billigere, men den har jeg ikke prøvet.

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

På www.daniterm.dk kan man under menuen "Murstensmønster" se fotos af murstensmønster i form af indfarvede "mursten" med grå fuge imellem. Altså som naturtro mursten - og uden denne vandskurede overflade. Nogen, som kender til, hvilket produkt man bruger hertil ?
Jeg har gamle staldhvælvinger, som jeg gerne vil have renset/renoveret til at fremstå med synlige sten - MEN stenene i hvælvingerne er for ujævne og resultatet vil blive dårligt, derfor har jeg vurderet, at jeg er nødt til at pudse hvælvingerne og male dem. Nu har jeg imidlertid fået den ide, at man måske kunne lave murstensmønster i pudset og få det til at ligne stenene i de opr. hvælvinger istedet.
(jeg har lidt erfa med at lave murstensmønster). Nogen, som ved hvor man kan skaffe - eller har erfaring med indfarvet murstensmønstermørtel - forslag ???
mvh sm
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også