BioRid - Kender du produktet?

Hej

Jeg leder efter "anmeldelser" af BioRid. Hvis du kender produktet, ville jeg blive rigtig glad hvis du ville skrive dine oplevelser med produktet.

På forhånd tak.

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har planlagt at skulle male næsten alle min kælders yder- og indervægge i nærmeste fremtid (når pudsen er tør).

Jeg kender ikke produktet som sådan (har aldrig arbejdet med det), men jeg har læst hvad der at læse om det på nettet, og tror på dets gode egenskaber. Derudover ved jeg, at flere bygningsingeniører med speciale i skimmel o.l. anbefaler det - kender konkrete skimmel-oprydnings-projekter hvor det er påført efter ny puds m.m. Teknologisk institut har også testet det, og havde kun gode ord at sige om det.

Jeg går ud fra, at du har lave en google-søgning og læst hvad der at læse om det? Ellers gør det. :-)

/Bellini

 

Selvfølgelig:
Efter at have testet produktet i et gennemskimlet miljø i et halvt år i stærkt fugtbelastede baderum i en offentlig institution lyder konklusionen fra Teknologisk Institut: 'Den udførte prøvning er praksis nær, og prøvningsbelastningen vurderes at være ekstrem. Såfremt systemet under disse omstændigheder er holdbart over længere tid, skønner vi, at systemet er særdeles egnet til anvendelse i en lang række sager, hvor skimmelsvampeangreb er en tilbagevendende foreteelse …'.
Vægge og lofter var før stærkt inficerede med synlige skimmelsvampe, men efter en grundig afrensning og Biorid behandling holdt de sig efterfølgende helt fri for svampevækst.

- I forsøget kom fugten forfra i form af vandsprøjt og kondens og gav dermed skimmelsvampene gode vækstbetingelser. Biorid vil sandsynligvis virke lige så godt andre steder under lignende forhold, fordi der skabes tørre overflader på mure og vægge. Det kan være i baderum, lejlighedskomplekser uden ordentlig udluftning, i kældre eller på nordvendte fuldmurede vægge, hvor der dannes kondens, siger mikrobiolog Anne Pia Koch fra Teknologisk Institut, der udførte forsøget.


Link

Ellers kan du også ringe til skimmelkonsulenterne hos teknologisk institut - det er flinke mennesker. Har selv fået flere råd, uden at det kostede andet end telefonopkaldet. :-)

/Bellini

 

Biorrid er et DYRT, men fantastisk produkt. Jeg brugte det for en 4-5 år siden til et kælder-viktualierum hvor vi gennem 15 år havde sloges med jordslåning, skimmel mv. Det blev renset ned med BioWash først og derefter malet med Birid. Det står stadig jomfrueligt som nymalet ! Jeg har lige bestilt 20 kg til mit største kælder-rum (3000 kr !!!) da jeg ved det vil løse mit problem. Bortset fra prisen så kan det kun anbefales.
Citat fra poulbr

Biorrid er et DYRT, men fantastisk produkt. Jeg brugte det for en 4-5 år siden til et kælder-viktualierum hvor vi gennem 15 år havde sloges med jordslåning, skimmel mv. Det blev renset ned med BioWash først og derefter malet med Birid. Det står stadig jomfrueligt som nymalet ! Jeg har lige bestilt 20 kg til mit største kælder-rum (3000 kr !!!) da jeg ved det vil løse mit problem. Bortset fra prisen så kan det kun anbefales.


Korrekt - det er dyrt. Kefa-manden regnede min pris ud til ca. 11.000,- for 100 kvm overflade. Det var Biowash og Riorid. Jeg går dog efter det alligevel - det er pengene værd tror jeg (og alm maling koster sgu også godt til efterhånden, hvis man skal se sådan på det). smile

/Bellini

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også