Pris på ny kloark tilgang/muffe

Hej,

Jeg bor i en gammel murermestervilla, og vi påtænker at få lavet et nyt badeværelse og toilet på 1. salen. Til det skal vi sluttet en faldstamme på kloarken. Jeg ved at kloarkrøret går forbi huset der hvor jeg gerne have kloark indgangen til huset. Det ligger ca 80 cm nede i jorden og 80 cm fra muren, tror jeg kan måle mig frem til på de gamle tegninger.

Er der nogen der har en ide om hvad det skal koste for en kloarkmester at sætte et ny tilgang på kloarken? Altså han skal bare lave en muffe inde i kælderen. Er der nogen der har erfaringer med at få lavet det?

Mvh
/Thomas

PS: Det er rigtigt forstået at jeg ikke må lave kloark selv, ikke sandt?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt rigtigt at du ikke må lave kloak selv. Det skal nemlig tinglyses.

Men hvis du vil have en ny faldstamme, så skal du (næsten) altid have et nyt stik fra din nærmeste 1m brønd. Det koster afhængigt af afstand osv. Men jeg fik tilbud på kr. 19.000,- (excl moms) for to stik inkl. en faldstamme (skulle ikke bruge faldstamme til den anden da den var i kælderen) hvor der var ca. 1,10 meter fra mur til brønd, og ca. 30 cm ind i hvert rum.

Nu får vi at se om denne pris også holder når kloakmesteren en gang finder tiden til at komme forbi.
Almindelig praksis er at sætte en samlebrønd (f.eks. en 315 mm) der hvor man grener på "hovedledingen"

Du skal sørge for at have rensemulighed når der er tale om spildevand

Med venlig hilsen

Fladder
hvis du har en renselem på din faldstamme kan du nøjes med et grenrør eller skal du have en spulebrønd med oprøringsrør og dæksel 315
Jeg skal lige forstå det rigtigt: En renselem på faldstammen er en mulighed for at åbne faldstammen og rense den hvis den skulle være stoppet. I tilfælde af at der bliver puttet ikke-egende ting i toilettet, ikke sandt? Og denne sidder inden for, der hvor røret kommer ind i huset, ikke?

Der er en 315mm brønd lige udenfor, som køkkenfaldstammen er sluttet til (se tegning - lige tilhøjre for pilen). Men man må ikke have køkken faldstamme og toilet paldstamme på samme brønd, vel?

Fladder, gravemester: Har I nogen ide om hvad det koster?

Mvh
/Thomas
ja en renselem kan du få på faldstammen på de grå rør over jorden
du må godt koble på køkken brønden men der mangler nok et ekstre indløb
det nok best at gå lige ud på ledningen så man bruger mindst mulig bøjninger
pris ca 5-7000 efter forhold matrialer og om du vil tinglyse det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis