Maling af gipsplader-filt?

Jeg har sat gipsplader op i loftet, spartlet og vil gerne høre hvad der er det pæneste;

Male gipspladerne, eller sætte filt op først?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kommer til at stå samme sted om nogle uger og har på forhånd besluttet at male direkte på gipsen. Har en kammerat som har gjort det med et fint resultat.

mvh Torben
Der er ingen tvivl, du skal have filt op og så maler du. Har du kun spartlet 1 gang? for der plejer at skulle spartles og slibes flere gange ALT kan ses på et loft..... Go` fornøjelse
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg spartler og sliber flere gange. Tror jeg sætter filt op, så.
Filt er flot hvis man udfører arbejdet fint, ellers ser det herrens ud.
Jeg har altid grundet gipsplader efter spartling sefølig , og jeg er yderst tilfreds.
Go fornøjelse

p /p
Filt er da utrolig nemt at sætte op, så der skulle ikke være problemer der.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Filt er altså IKKE nemt at sætte op på et loft... Men tilsvarende er det heller ikke nemt at få loftet HELT glat ved spartling/slibning. Så uanset valget, så kræver det at man er tålmodig og perfektionist.
Naturligvis bør du grunde når du arbejder med gips, da der ellers også vil komme støv ol. i din maling, og du risikerer småproblemer på denne konto. Disse problemer kommer du forholdsvist nemt ud over ved brug af væv/filt/tapet osv. men problemet flyttes så bare over i klisteret.

Jeg har altid valgt spartling og maling, men det er nok også fordi jeg hellere vil rode rundt med en girafsliber og en håndsliber, end jeg vil pille med at sætte filt op over hovedet på mig selv. Det bliver måske nemmere hvis man er to om arbejdet.
Hej Jeg forstår ikke at du syntes at det er svært/besværligt at sætte filt op det er da noget af det hurtigste og nemmeste, og limen ja den smører du bare på med en fin tandspartel så er det overstået JOB DONE
Citat fra Twist

Jeg har altid valgt spartling og maling, men det er nok også fordi jeg hellere vil rode rundt med en girafsliber og en håndsliber, end jeg vil pille med at sætte filt op over hovedet på mig selv. Det bliver måske nemmere hvis man er to om arbejdet.


filt er vildt nemt at sætte på, hvis man kan finde ud af det biggrin men du skal da bruge en girafsliber lige meget om du skal have filt på eller ej....... men når man sætter filt på lofter er det klart bedst at være 2 så filten ikke kommer ned og ligger på gulvet på noget tidspunkt....
Professionelt er det mere og mere brugt IKKE at sætte filt op. Udfordringen er at spartle så omhyggeligt at samlinger stort ikke ses. Efter spartling,slibning (som du kan læse om i anden tråd her på siden) kommer her mit bedste fif længe. Flugger har fået et nyt produkt der hedder combigrund. Den virker som mikrodispers ( forankringsgrunder-blåvand) og fidusen er at når du har påført denne med rulle, kan du nu se om dit loft er spartlet godt nok, da du nu helt tydeligt kan se lunker, buler, fejl, som du kan nå at rette inden færdigmaling. Jeg har aldrig hørt om en maler der spartler vævlim på, det skal da rulles med alm. malerrulle...

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
euroterm tror du ikke at det er tapet du mener man ruller lim på, for på væv får man det bedste resultat ved at bruge en MEGET fin tandspartel, men selvfølgelig nogen kan lide moderen og andre datteren og jeg tager datteren smile jeg har godt nok ikke hørt at man ikke sætter filt op mere det er jo lang pænere og nemmere, de håndværkere som jeg arbejder med bruger ALTID filt og de bygger for mange forskellige detail butikker her i DK.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også