Nem og enkel skydeddør

Hejsa alle

Vi har i vores lejlighed en døråbning fra vores stue som fører ud til en gang som grænser op til køkken og bad. Der var ingen dør i da vi flyttede ind og vil meget gerne have en. Men vi tænkte at noget anderledes end en almindelig dør ville pynte og derfor har vi tænkt på at lave en skydedør dertil.

Nu er mit spørgsmål om der er nogen derude som har en idé til en nem og enkel måde at lave skydedør på?

Vi så engang en skydedør i en bog om indretning - en ganske enkel træplade, som var monteret på en slags skinne øverst oppe. Kunne sådan noget fungere?

Med venlig hilsen
Line
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sagtens. Du kan hoppe en tur ned i dit lokale byggemarked og købe en skydedørsskinne og evt. en dør på mål. Det er det letteste. Bemærk dog to ting:
1) Hvis du vil undgå skinne i gulvet, så skal den skinne du sætter i loftet være kraftig nok til at holde døren
2) Der må/bør naturligvis ikke være noget stort på den væg døren åbner op ad, det gælder også eks. stikdåser og malerier, da disse ikke længere vil være tilgængelige, og i værste fald bliver ødelagt når døren åbnes/lukkes.

Hvis du gerne vil lave noget selv, så skal du "bare" finde en god dør der er velegnet til formålet, og sætte en skinne op i loftet, og montere døren på denne. Valg af materialer o.l. er fuldstændigt underordnet, bare husk på evt. vægtproblemer.
Hej

Det har jeg faktisk lige lavet, så vil spare dig for lidt af besværet smile

Du kan købe skinnen i Silvan og ikke i de andre byggemarkeder (jeg kunne i hvert fald ikke) og hvis du har mulighed for det kan den fås billigere og bedre Carl F.

Den skal sættes rigtig godt fast, men ellers er det ganske let!

Den lille lav-d-selv-pige
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også