bbr

Vi har lige et spørgsmål imellem 2 mennesker.

Hvis fx din bbr står grundplan på fx 80 m2 og 1 sal 30 m2 benytte og 20 m2 ubenyttet.

Så siger jeg at man skal søge tilladelse ved kommunen når maan vil inddrage de sidste 20 m2.

Min ven siger bare man skal oplyse det til kommunen med at bbr skal rettes.

Kan jeg få lidt hjælp.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal søge om tilladelse hvis du vil inddrage de 20 kvm til beboelse.


Hvor mange kvm du kan inddrage afhænger af bebyggelses procenten. Bebyggelses procenten bestemmes af din kommune via evt lokalplan.
Hej, jeg mener altså kun at det er grundplanen man går efter når man taler om bebyggelses %, men du skal selvfølgelig meddele kommunen når du udvider, men husk at du beskattes i værste tilfælde også når du udvider sad
Citat fra pimp

Hej, jeg mener altså kun at det er grundplanen man går efter når man taler om bebyggelses %, men du skal selvfølgelig meddele kommunen når du udvider, men husk at du beskattes i værste tilfælde også når du udvider sad


Nope, desværre. Det er etagearealet i forhold til grundens størrelse. Dvs samlet areal af beboelse + evt. carporte, skrure m.m

Se mere på http://www.ebst.dk/file/2432/Bilag_A,_tillæg_4.pdf
okay, jeg siger mange tak.
Der er lige kommet nye regler på området, men det er ikke alle kommuner der "benytter" dem.... Du bør derfor spørge på teknisk forvaltning i din kommune.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis