30 mm gulvvarme på badeværelse 1. sal

Hej,
Vi er ved at indhente tilbud fra håndværkere på renovering af vort badeværelse på 1. sal.
Det nuværende gulv består af et beton-dæk på vel ca. 15 cm. Oven på det ligger et "klap-lag" beton på ca. 3-6 cm + flise.

Vores ide var at få fjernet den nuværende flise samt klap-lag og få lagt en el-gulvvarme måtte. Men... Nu har jeg ladet mig fortælle at der findes noget vandbåren gulvvarme som kan ligges på 3 cm...

Jeg har dog ikke kunnet finde hverken godt eller skidt omkring det på nettet - og mine håndværkere kender overhovedet ikke til det.

Det er dog lykkes mig at finde et link her:
http://www.dansk-gulvteknik.dk/optiheat_gulvvarme.aspx

Kan I hjælpe mig!?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min VVS mand har fortalt mig at der findes et system der kun rager 16mm op. Det koster godt nok kassen af få lavet (ca. 1000,- kvm), men det bliver nok vores løsning når jeg går i gang med badeværelset på 1. sal.

Lars
Citat fra Larssk

Min VVS mand har fortalt mig at der findes et system der kun rager 16mm op.


Hej Lars,
Har du mere information omkring dette system - mit problem er at min VVS'er ikke kender til nogen af disse systemer...

/Morten
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Citat fra m.hvid

Hej Lars,
Har du mere information omkring dette system - mit problem er at min VVS'er ikke kender til nogen af disse systemer...

/Morten


Overvej om du har den rette VVS'er......

Prøv at snakke med ham om systemet. Send ham et link så han kan se hvad det drejer sig om.

Hvis ikke han har væsentligt andre argumenter end "det plejer vi ikkke" så overvej om den VVS'er du har fat i er med på aldet moderne... Og at hans løsninger måske i virkeligheden ikke lever op til nutidige krav....

Man må kunne forvente at en håndværker, eller som minimum Mester selv følger med i udviklingen. Eller som minimum er med på at undersøge mulighederne. Du kunne også prøve at ringe og snakke lidt med folkene på fx www.vvseksperten.dk eller www.vvs-grossisten.dk som netop er blevet overtaget af vvs-eksperten.dk. De plejer at kunne komme med lidt gode informationer og er med butikker over det meste af landet efterhånden... For 6-7 år siden startede Allan biksen i en lille lagerbygning.. og siden er det bare gået fremad... Men det er fagfolk der er ansat, så de kan rådgive om det meste.

Nej jeg har ikke nogen aktier eller lignende i forretningen, er blot en tilfreds kunde, fra de var helt små og også nu....

MVH Njord
Nej, egentlig ikke. Mødte ham bare på vejen en dag og der nævnte han at han lige havde lavet det hos en anden kunde. Nu kan jeg se at du er fra min hjemegn på Fyn og der kommer han nok ikke lige. Men prøv evt. at ringe til ham http://www.vvs-blik.dk. Det kan være han vil henvise til leverandøren som du så kan kontakte.
Eller hiv fat i dem Njord nævner.

Lars
Hej M.hvid

Det kan være litex ( www.litex.dk ) du har hørt om.
Med deres system kan der laves et meget lavt vandbåren gulvvarme, se http://www.litex.dk/media/3115/info-gulvvarme.pdf .

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Aquaheat eller miniheat er ca halvanden cm højt. Koster kassen måske men jeg købte det lige over grænsen i Bauhaus til ca halv pris. Du skal dog være sikker på at din vvs´er ved hvad han gør når det skal kobles til. Jeg fik en del problemer pga en fejlkobling - det var noget med retur og tilgang var byttet om så det ikke gav den ønskede effekt?!?!?!?!?!
Varmer ellers godt...

Cold be heart and hand and bone, cold be travelers far from home... they do not see what lies ahead when sun has failed and moon is dead.
Tak for alle de gode ideer, inspiration og hjælp. Det var lige det jeg havde brug for. Nu er VVS'eren sat ind i tingene wink

Tak for hjælpen!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis