Bluetooth

Hejsa..
Skal have min pc til at køre bluetooth til min mobiltelefon, for derefter komme på nettet... Er der nogen der kender det nr. jeg skal ringe til når jeg har tdc webspeed ??
Skal jeg bruge brugernavn og pasw. for at komme på, når jeg ikke skal hente post.. kun web. ????
Mvh Jan J
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at ringe til TDC's hovednummer 8080 8080?

Brugernavn og Password ligger vel i PC'en, der jo er den enhed, der kommunikerer med det faste net, og her på dette interface kan man jo ikke vide, at data senere skal sendes videre til en mobiltelefon.

Hvad er formålet med at komme på nettet via en fast forbindelse fra en mobiltelefon?
Citat fra efry

Hvad med at ringe til TDC's hovednummer 8080 8080?

Brugernavn og Password ligger vel i PC'en, der jo er den enhed, der kommunikerer med det faste net, og her på dette interface kan man jo ikke vide, at data senere skal sendes videre til en mobiltelefon.

Hvad er formålet med at komme på nettet via en fast forbindelse fra en mobiltelefon?


Hej efy og tak for svaret..
Mit problem er når jeg er i sommerhuset har jeg ingen forbindelse udover mobilen.. derfor kunne det være rart lige "kunne følge lidt med " :-)
80808080 havde lukket i går.. ringer til dem i dag ;-)
Mvh Jan J
Det er ikke tdc webspeed du skal have fat på. Derimod skal du have din mobiltlf. sat op til at køre wap/gprs, så du skal have fat i din mobiludbyder og have dem til at sende dig en opsætning.

Jeg vil dog ikke anbefale at bruge mobilen til at gå på internettet fra, det kommer hurtigt til at koste en bondegård.

 

Christian

Citat fra Speedi

Det er ikke tdc webspeed du skal have fat på. Derimod skal du have din mobiltlf. sat op til at køre wap/gprs, så du skal have fat i din mobiludbyder og have dem til at sende dig en opsætning.

Jeg vil dog ikke anbefale at bruge mobilen til at gå på internettet fra, det kommer hurtigt til at koste en bondegård.


Hej Speedi..
takker for svaret.. meningen er at jeg SKAL bruge den bærbare.. eller kan det være ligemeget.. Har talt med "webspeed".. og det er dsv slet ikke en service de bruger... øv..øv
Mvh Jan J
Jeg tror, at du har misforstået noget om hvordan det hele fungerer.

Webspeed stiller et modem til rådighed, der leverer data til din bærbare når den er tilsluttet. Dette modem er tilsluttet internettet via en fast forbindelse.

I sommerhuset skal du i stedet for modem tilslutte din mobiltelefon, der derefter etablerer forbindelse til internettet.

Webspeed og mobiltelefon har intet med hinanden at gøre, men de kan erstatte hinanden når det drejer sig om at etablere forbindelse til internettet.
Annonce
Citat fra efry

Jeg tror, at du har misforstået noget om hvordan det hele fungerer.

Webspeed stiller et modem til rådighed, der leverer data til din bærbare når den er tilsluttet. Dette modem er tilsluttet internettet via en fast forbindelse.

I sommerhuset skal du i stedet for modem tilslutte din mobiltelefon, der derefter etablerer forbindelse til internettet.

Webspeed og mobiltelefon har intet med hinanden at gøre, men de kan erstatte hinanden når det drejer sig om at etablere forbindelse til internettet.


Hej Efry..
Ved ikke om jeg har misforstået noget... you-see tilbyder ikke den service at jeg kan komme på nettet med min pc via min mobil.... det er den besked jeg har fået..
Jeg kan, hvis jeg bruger andre udbyder,,, men alså ikke you-see..

Mvh Jan J
Nej, You-see tilbyder ingen tjenester via mobiltelefoner, da det er et kabelselskab. Det er ligesom en cykelhandler, der jo heller ikke tilbyder biler (for så var han jo bilforhandler og ikke cykelforhandler).

Din mobiltelefon er jo heller ikke abonnent hos You-see, netop fordi de ikke tilbyder denne service.

Hvis du vil bruge mobiltelefonen, hvad enten det er til tale eller data, skal du derfor henvende dig til det firma, hvor du har dit mobilabonnement. De burde kunne vejlede dig i hvordan du opnår forbindelse fra mobiltelefonen til internettet.

Hvordan du så skal koble din mobiltelefon til din computer vil afhænge af hvilke interfaces du har til rådighed, men her vil det være leverandøren af selve mobiltelefonen, du skal konsultere.
Citat fra efry

Nej, You-see tilbyder ingen tjenester via mobiltelefoner, da det er et kabelselskab. Det er ligesom en cykelhandler, der jo heller ikke tilbyder biler (for så var han jo bilforhandler og ikke cykelforhandler).

Din mobiltelefon er jo heller ikke abonnent hos You-see, netop fordi de ikke tilbyder denne service.

Hvis du vil bruge mobiltelefonen, hvad enten det er til tale eller data, skal du derfor henvende dig til det firma, hvor du har dit mobilabonnement. De burde kunne vejlede dig i hvordan du opnår forbindelse fra mobiltelefonen til internettet.

Hvordan du så skal koble din mobiltelefon til din computer vil afhænge af hvilke interfaces du har til rådighed, men her vil det være leverandøren af selve mobiltelefonen, du skal konsultere.


Hej igen..
mit mobil abonenent er ved tdc, det var derfor jeg troede det var "bare".. men det er det åbentbart ikke.. Men skidt.. er ved at forsøge med en parabol at få forbindelse til det net der køre på djursland.. det ser ud til (måske) at lykkedes.. takker for svarende.. lader den indtil videre ligge
Mvh Jan J
NÅr jeg installerer min sony 750i på computeren vil den meget gerne gå på nettet... faktisk er det svært at få windows til IKKE at gå på nettet gennem telefonen..
telefonen skal sættes op som et modem og du kan få sendt opsætningen fra din udbyders hjemmeside.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Som de andre siger, skal du ha en WAP/GPRS opsætning til din mobil.. Den kan du få her:
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_mob_ab_tj&id=4749

Derefter skal du bruge den software der fulgte med din telefon (Hvis det er en nokia, så hedder det Nokia PC suite) til at oprette forbindelse til telefonen, og derigennem komme på nettet..

Hvilken mobil har du?

Du skal dog, som Speedi skrev, være opmærksom på, at det hurtigt kan blive en dyr fornøjelse at bruge mobilen til at komme på nettet med.. Hos TDC ligger prisen vist på 12 kr pr MB..

Mvh

Mark Herskind

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis