Nye kviste

Hej folkens

Jeg har modtaget et fornuftigt tilbud fra "Quattro Færdigkvist" på 3 nye kviste til erstatning af de 3 gamle. Så langt så godt.

Herefter har jeg indhentet (foreløbigt 1) tilbud på selve montagen, og er mildt sagt blevet overrasket over prisen, der udgør et større beløb end selve kvistene, doh...

Er der nogle der har gode erfaringer med selv at montere færdigkviste eller måske kender til montører der ikke skal have 3mdrs løn på 2 dage?

/Jax

Mvh Jax
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder ganske almindeligt, det er ikke matrialerne der er det dyreste i vore dage, det er monterings arbejdet der koster.

V.h. Håndværkeren
Hvad indeholder opgaven?
Skal han montere på taget, incl lift eller stillads?
Skal der lukkes med nye tagsten osv?
Hvordan er tilkørselsforhold?
Skal han have kran for at hejse kvistene op?
Skal der monteres inderbeklædning?
Skal der laves noget der ligner indvendig afdækning mellem nuværende og kvisten indv?
Leverer du ALLE matrerialer? Undertag? Inddækninger? Tagsten? Skruer? OSV OSV.

Hvad koster det?

Der er mange faktorer der totalt giver en pris...
Og der er måske nogle ukendte faktorer der gør at der må sikres på et fastpris..

MVH Njord
Det er tre eksisterende kviste, der skal erstattes af nye med tilsvarende dimensioner.

-Der skal stillads/lift til - jeg betaler kran via quattro
-Eksistrende tegl aftages mht. ilægning af kvistramme (der er ikke noget undertag)
- kvistramme monteres
- kvist monteres
- tegl tilpasses/skæres
- tætning med tagkit
- Al indvendig finish klarer jeg selv

Jeg er med på at tid er dyr i vore dage, men prøv at se regneeksemplet her, der sammenligner en saml-selv-kvist med en færdigkvist. Her udgør montage ca. 1/3 af de samlede omkostninger:
http://www.quinntus.dk/default.asp?id=141

Alt i alt leverer jeg alle materialer (bortset fra måske tagkit). Stillads er åbenbart dyrt - men 2 mand i 2 dage skal ikke koste så meget, uanset stillads..... Sådan er det nok til højre for storebælt.

Jeg indhenter alternative tilbud - men hvad den LDS løsning. Er det gak gak at kaste sig ud i det selv? Alle udvekslinger osv. er jo på plads....

Mvh Jax
Nej det er ikke GAK GAK at gøre det selv, hvis du kan altså. Og hvorfor skulle du ikke kunne gøre det selv. Jeg har da bygget et par kviste fra bunden, jeg har godt nok lidt viden om emnet (Bådebyggeri)
Så gå du bare igang, men vent lige til det bliver lidt bedre i vejret. og tag så kun en kvist ad gangen.

V.h. Håndværkeren
Citat fra JAX

Hej folkens

Jeg har modtaget et fornuftigt tilbud fra "Quattro Færdigkvist" på 3 nye kviste til erstatning af de 3 gamle. Så langt så godt.

Herefter har jeg indhentet (foreløbigt 1) tilbud på selve montagen, og er mildt sagt blevet overrasket over prisen, der udgør et større beløb end selve kvistene, doh...

Er der nogle der har gode erfaringer med selv at montere færdigkviste eller måske kender til montører der ikke skal have 3mdrs løn på 2 dage?

/Jax


Hejsa Jax
Vores firma hejser fast for attic kviste her på sydfyn og i løbet af de sidste 2 år har vi vel sat 50+ hvoraf jeg personligt har sat mindst de 30 af dem. De kviste jeg kender til fra Attic virker relativt simple selv at montere. Normalt tager sådan en kvist max 15min fra anhugning til opretning af kvist er udført og jeg kan afhugge, selvfølgelig afhæning af størrelse.
Jeg tror faktisk godt jeg ville turde gøre det selv.
Men 2 mand i 2 dage er ALT for lang tid til opgaven. Som oftest starter montørerne fra attic om morgenen med at lave hul osv og jeg kommer så som regel omkring middag hvor vi så hejser kvistene, som måske tager et par timer. Derefter kører jeg hjem og montørerne har et par timers arbejde tilbage med at lukke taget osv. Sådan kører det som oftest.
Det er iøvrigt firmaets egne montører der ikke laver andet.

Mvh
Kasper
Annonce
Måske en anden vej at gå...

Altså få et tilbud på hele pakken.. ikke bare en del levering. Men både kvist, hejsning og montage.

Som det fremgår er der jo også andre kvistproducenter.

Måske Quatro også kan levere montagen af kvisten.

Det er jo totalprisen der er det du i den sidste ende kommer til at betale.
Og ikke nødvendigvis kan snuppe den billigste del fra den ene og en anden billig del fra en tredie..

Men på videoen, ser det da også helt tilforladeligt at montere en "monter selv" udgave af kvisten.

Lad os høre mere om dine overvejelser og hvad du ender med at vælge.. Og ikke mindst vil vi gerne følge montage og høre om hvad der gik godt og hvad der måske skulle have være lavet anderledes. wink

MVH Njord
Hej igen

Jeg er stadig ved at indhente forskellige tilbud på montage, og der er STOR forskellig på tilbuddene. Som jeg skrev i det første indlæg er der nogen der mener at de i fast pris skal have lige så meget for montage som selve kvistene koster....

Jeg har også hørt fra én der kører på timeløn. KasperKK skriver at 2 mand i 2 dage bude være mere end nok, så måske en timeafregning ikke ville være så dum. Givet at det kan gøres på de to dage koster denne løsning ca. 1/4 af det første vanvittige fast-pris-tilbud.

Quattro forestår mig bekendt aldrig montage, men tilbyder kranhjælp i forbindelse med levering til 800-900kr/time.

Jeg vender tilbage med udviklingen i sagen, med billeder før/efter, og erfaringer fra processen.

/JAX

Mvh Jax
Citat fra JAX

Hej igen

Jeg er stadig ved at indhente forskellige tilbud på montage, og der er STOR forskellig på tilbuddene. Som jeg skrev i det første indlæg er der nogen der mener at de i fast pris skal have lige så meget for montage som selve kvistene koster....

Jeg har også hørt fra én der kører på timeløn. KasperKK skriver at 2 mand i 2 dage bude være mere end nok, så måske en timeafregning ikke ville være så dum. Givet at det kan gøres på de to dage koster denne løsning ca. 1/4 af det første vanvittige fast-pris-tilbud.

Quattro forestår mig bekendt aldrig montage, men tilbyder kranhjælp i forbindelse med levering til 800-900kr/time.

Jeg vender tilbage med udviklingen i sagen, med billeder før/efter, og erfaringer fra processen.

/JAX


Angående prisen på kranhjælp er det absolut fair. Vi starter omkring 850 i timen for mindste sats og så er der ellers tillæg derfra hvis der kræves specielle ting. Kviste er som regel ikke tunge er stiller derfor normalt ikke voldsomme krav til kran osv.

Mvh
Kasper
Her lidt lovet opfølgning. Billeder af kviste og montage: http://www.box.net/shared/kpt58quoso
Vi har været pænt heldige med vejret den sidste måneds tid rolleyes

Det tog en 1½ time fra kranen kom til den kørte igen. Havde én tømrer på i 4 dage, hvor jeg selv gik til hånde 2 af dagene mht. finisharbejde. Denne del kostede 14k (lidt mindre end 85k som en eller bandit mente det skulle koste). Samlet projektpris 110k med det hele. Jeg synes at det er blevet helt suverænt! Som prikken over i'et fik jeg også smidt et tophængt velux vindue i tagfladen her i pinsen. Velux er sgu pærenemt, men hold da kæft hvor er vejledningerne dog ringe. Der er et TOMANDSJOB at sætte selve vinduet i rammen, uanset om den glade tegne-seriemand ser ud til at klare det med snuptag,

Nu skal jeg for alvor igang med indmaden af 1. salen

Mvh Jax
Det er du da sluppet helt godt om med.

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis