Zibro kamin

Hej

Jeg har en Zibro kamin og har haft et par af de dunke (20 L.), som der var pant på.
Nu er firmaerne overgået til engangs dunke (orange).
Er der ikke nogen steder, hvor man kan få fyldt sin dunk istedet for at købe ny dunk med indhold og så smide dunken væk.

De gamle dunke med pant, var af kraftig palst på 20 l.
Kan de mon bruges til diesel. ?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De tider hvor vi gik ned til Købmanden for at få fyldt petroliums dunken er forbi, i dag lever vi i et smid væk samfund hvor det er in at frådse med matrialerne/Recurserne.
Jeg vil tro at du godt kan bruge dunken til diesel olie.

V.h. Håndværkeren
hej Bindestreg1

Her er hvad zibro selv skriver om deres brændstof:
http://www.zibro.com/Denmark/dk_Contentpages/dk_Heater.htm
"Zibro giver dig valget mellem to varianter: Zibro Extra er et lugtfattigt brændstof med 80 % mindre svovl end almindeligt petroleum og Zibro Kristal erbrændstof, der er helt lugtfrit"
Ud fra dette vil jeg mene at du kan bruge alm. lugtfri petroleum (lampeolie),
men om det kan købes billigere ved jeg ikke. Du kan evt. undersøge om du kan købe direkte fra en producent.
Får du noget der ikke er lugt fri, kan det være at det tager lang tid før at den bliver fri for lugt igen. Det der får det til at lugte er urenheder i petroleumen.

Dunkene kan godt bruges til diesel.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Flemming.
Nu spørger Bindestreg 1 om der er nogen steder hvor han kan få genfyldt sine dunke med Zibro brændstof. Ikke en disse om hvad hvor og hvorfor han skal bruge Zibro !
Hej Håndværker.

Det jeg prøvede var at oplyse om hvad de laver deres brændstof af, så Bindestreg 1 så kan undersøge, alternative leverandører i hans lokal område.

Mvh.
Flemming.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

vi bruger petroleum på vores, virker fint, og lugter kun lige når den tænder, men det gør zibro olien også..

og NEJ du må ikke bruge dunken til diesel, da den ikke er godkendt, men enhver gds med respekt for sig selv gør det..
takker for jeres svar og forklaringer

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis