Mos imellem fliser

Hvordan fjerner man skånsomst mos, som gror op mellem fliserne på terrasen. Jeg har prøvet med Round-Up, men synes ikke at det er effektivt.

Ib
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug en brænder - den er effektiv, billig og skåner pindsvinene, som åbenbart tager meget skade af round up.

Mvh. Jørgen

Mvh. JørgenE
Det bedste der findes mod mos, er et produkt der hedder Rodalon ( købes hos de fleste købmænd).
Clorin er meget giftigt og så lugter det
Uha, at Rodalon skulle være mindre giftigt end Clorin tvivler jeg meget på. Det er mindst ligeså giftigt og er svært nedbrydeligt.

Problemet med alle kemiske metoder til at fjerne mos (samt andet ukrudt) er at det jo netop er giftigt for ukrudtet og indtil nu er det ikke lykkedes at finde stoffer, der kun virker på netop den ene organisme, man vil til livs.

Så hvis man vil undgå gift er der kun de fysiske udryddelsesmetoder tilbage (varme (gas, ild) eller lugejern)

TS
Ja, Clorin er oxiderende...derfor virkningen. Det passer derimod IKKE, at den ikke nedbrydes. Det er sker endda temmelig hurtig, da den reagerer med luften. Den ender således ikke i jorden.

Jeg ville ihvertfald IKKE anvende Rhodalon, som er temmelig bestandig, og biologisk aktivt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hej gutter!

Min gasbrænder er altså bedst smile, koster næsten ikke noget, og så er det både hyggeligt og ser ud som om man meget koncentreret har arbejdet længe i haven, selvom man har tid til både at nyde fuglene og tænke over tingene uden at bøje sig eller vaske op wink. Og de er altså kun 4-5 gange om året vi snakker om uden kemi

Mvh JørgenE

Mvh. JørgenE
.. Ja det er rigtigt at Clorin (læs:Klor) ender i luften, faktisk ender den helt oppe i vores stratosfære hvor den nedbryder vores Ozon.. så det er da godt for jorden at bruge clorin !!

mvh

------------------
Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Hejsa!

Prøv med hvidtøl!
Det er ikke så giftigt og skulle virke godt efter en gartnerelevs oplysninger.

Nyder i øjeblikket vejret og to dejlige pindsvin som æder mine snegle, og minder mig om aldrig at bruge round up eller andre giftige substanser.

Kærlig hilsen Lene


LBJ
Hej Lene.

Dit tidligere indlæg har jeg i hvertfald taget til mig, og gentaget ved flere svar på denne side, for det var nyt for mig, selvom jeg aldrig har brugt round up.

Mvh. JørgenE


Mvh. JørgenE
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis