Kabel til nedgravning

Hej,

Jeg har købt et kabel der står PVIK-J på, kan det bruges til nedgravning?

MVH

Nio
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
første hit på google.. http://www.elvvs.dk/category.1807.article.15129

"PVIKJ - plastinstallationskabel.
Anvendelse: Indendørs og udendørs i synlige eller skjulte installationer. Egnet til oplægning i kabelbakker, kabelstiger m.m., samt nedlægning i jorden efter gældende forskrifter.Konstruktion: Ufortinnet rund kobberleder isoleret med blyfri PVC. Fyldkappe samt ydre kappe af blyfri PVC.
Jeg spørger fordi der netop ikke står anført på rullen om det kan nedgraves. Der står kun at det er pvik-j og 1,5x3 50m. Jeg vil jo helst ikke have det i jorden hvis det er biologisk nedbrydeligt. Kan man ikke tyde udfra bokstaverne om det er til nedgravning?
så køb en ny rulle. Harald Skrald har 3*1½ til nedgravning til ca 200 kr. Så kan du bruge det andet over jord.
Citat fra MikeMarbjerg

så køb en ny rulle. Harald Skrald har 3*1½ til nedgravning til ca 200 kr. Så kan du bruge det andet over jord.


Nix

Hvis du kan købe en rulle 3*1.5 kv. i onkel Harald til 200 kr. , så kan du godt regne med at det IKKE er til nedgravning

Jeg mener de kører med Eriksson(kan graves ned), det koster væsenligt mere end 200, nok nærmere 300-350 for 50 meter

Venlig hilsen

Klaus
Annonce
Korrekt !! "Ugens Tilbud" er sikkert ikke til nedgravning, men uanset så er 3-400 kr heller ikke meget for at være sikker i sin sag. Ville være ærgeligt at grave 70 cm ned i jorden, 50 meter langt for efter et år at gentage manøvren smile
Citat fra MikeMarbjerg

Korrekt !! "Ugens Tilbud" er sikkert ikke til nedgravning, men uanset så er 3-400 kr heller ikke meget for at være sikker i sin sag. Ville være ærgeligt at grave 70 cm ned i jorden, 50 meter langt for efter et år at gentage manøvren smile


Yes, vi er helt enige smile

Venlig hilsen

Klaus
Nu vil jeg nødigt hænges op på det, men jeg mener ikke der er noget i vejen for at smide Haralds billige kabel i jord. Det er ikke UV-bestandigt og kan ikke tåle hærderne i beton, men nedgravning står der vist ikke noget om...

Læs dig til det på kabelrullen når du står med den i hånden - der er ikke andet for.
ikke for noget men man må ikke bare ligge et egnet kable ned i jord. jord bevæger sig og der vil være stor risiko for at jordren skære kablet over.

derfor skal kable ligge i 70 cm dybte i en grav af sand og der skal være dæk bånd så vidt jeg husker 10 cm over kablet. Eller kablet skal ligge i rør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis