Bore i fuger

Hejsa

Jeg skal have boret 2 huller i en fuge i mit køkken. Fugen mellem fliserne vil jeg tro er normal flisefuge (jeg har ikke forstand på fuger).

Kan jeg godt bare bore 2 huller i min fuge og derefter bruge rawpluks, ellers hvordan skal jeg gøre?

Håber at en venlig sjæl vil hjælpe mig, da jeg ikke har kunnet finde ud af noget via google.

Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Såfremt din mur bagved flisefugen er solid, er der intet til hinder for at bruge plugs

Med venlig hilsen

Anders

Det er ikke noget problem. Hvilken type plugs du skal bruge, afhænger dog af hver der er BAGVED fliserne, da det jo er dette materiale, og ikke fugen, der skal holde på plugs'ne.

Men jo, du borer bare dine huller, og sætter plugs i. Hvis plugs'en ikke sidder fast, så finder du en anden størrelse eller type. Mest problematisk vil dog være hvis der er en gipsvæg bagved dine fliser da det kræver nogle meget brede plugs, men jeg kan ikke forestille mig at der er nogen der vil sætte filser op på gips.

Mål dog lige først størrelsen på fugen, så du ikke borer i flisen.
Hej Anders

Tak for svaret. Dvs. jeg bare kan bore et normalt hul, som jeg gør når jeg skal bore i en væg. Altså - der er ingen forskel om jeg borer i fuge eller væg?

Anders
Mange tak for jeres svar. Jeg er nu klar til at bore, og med sikker hånd takket være jer smile

Anders
Ved ikke om du har boret, men ellers vil jeg lige komme med et forslag:
Bor UDEN slag. Stille og roligt. Derved undgår du at flisen går i stykker.
Hvis du ikke er sikker på hvad der er bag fliserne, kan du nøjes med at bore lige igennem fugen og fliseklæb. Derefter kan du banke en skruetrækker ind i hullet og "føle" dig frem.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis