Viking Knallert

er der mon nogen her der kan hjælpe mig.

jeg har i dag erhvervet min endnu en knallert til samlingen, men da årene har været hårde ved den kniber det med at se de gamle mærker staferinger mm.

knallerten er en Viking med en 1-55 SCO motor 1 gear, den er samlet i sin tid i Nexø, så det er også lidt et greb i mulden når jeg spørger her da den jo er Bornholmsk samlet, men håber der er nogen der kan hjælpe mig med info og billeder

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har nu kontakt med Børge som manden der har siden hedder, og han gav mig et første hint vedr. knallerten nemli at kontrolere stel nr.

en lille søgning på nettet og jeg fandt en liste til at dekryptere stel nr. med, pinligt nok var det en knallert som er af samme mærke som jeg har samlet på i en hel del år, nemli SCO. (det var ikke kun motor men hele knallerten der var sco)

det viser sig at være en SCO Remington populær fra 61. hvilket jeg kunne slå op i nogle gamle Frits Sørensen kataloger over S.C.O som jeg har arvet.

dog er knallerten stadig ikke helt en Remington da der jo står Viking på siden af den og ikke bare med sjusket hjemmelavet skrift
http://www.lynghoy.dk/viking/photos/photo_1.html
sådan ser den ud

nu afventer jeg svar fra Børge. og skal nok melde ud med hvad han "dømmer" den til at være wink

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

er det ikke en grand sco den der

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis