Klinker på klinker

Hej har almindelig gulvvarme på badeværelset.
Vil gerne have nye klinker lagt ned.
1: Kan man ligge de nye klinker ovenpå de gamle ?
2: Trænger gulvvarmen fint nok igennem så ?
3: Kan jeg monterer elektrisk gulvvarme ovenpå de gamle klinker dvs under de nye klinker. (således oliefyret kan stoppes om sommeren og stadigvæk have gulvvarme i badeværelset)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra DAK201

Hej har almindelig gulvvarme på badeværelset.
Vil gerne have nye klinker lagt ned.
1: Kan man ligge de nye klinker ovenpå de gamle ?
2: Trænger gulvvarmen fint nok igennem så ?
3: Kan jeg monterer elektrisk gulvvarme ovenpå de gamle klinker dvs under de nye klinker. (således oliefyret kan stoppes om sommeren og stadigvæk have gulvvarme i badeværelset)


Hej.

Det du her ønsker er faktisk muligt, der er bare et men og det er hvor du har gulvafløb.

Hvis det var mig, så ville jeg bryde de gamle fliser op og lægge nye.
Du ska lige være klar over, at elgulvvarme er meget dyr i drift..

PE

Jeg vil til gengæld ikke begynde at lægge nye fliser oven på de gamle, alene af den grund at du ikke kan forvente at det nye lag fliseklæb får ordentlig fast i de gamle klinker. Det vil resultere i at der efterhånden vil blive revner og de nye komme til at ligge løst.
Med hensyn til elvarme i gulvet skal du nok regne med en heftig stigning på elregningen.

V.h. Håndværkeren
Er det overhovet til at få fliserne op uden at ødelægge gulvvarmerørene nedenunder ? Det går jo ikke at gå igang med en stor borehammer..

Jeg har hørt noget om at tage vinkelsliberen og ridse fliserne godt så de nye fliser kommer til at binde godt fast. Kender i det triks ?

Mht afløb så er det eneste afløb i badeværelset inde i brusekabinen. Her skal der ikke nye fliser på.

mht elgulvarme, så er det tænkt kun at blive brugt i sommerperioden så jeg kan slukke oliefyret. Jeg slukker oliefyret hver sommer og har elpatron i min varmvandsbeholder. men det kunne være rart at få gulvet lidt varmere på badeværelset om sommeren. Derfor ville jeg gerne have en elvarmemåtte der.
Hvis du bruger Blå Lip eller Alfix Combifix skal det nok binde, hvis dine fliser ellers er afrenset ordentligt.


Hej,

Jeg har lagt omkring 60kvm klinker ovenpå de gamle klinker. Overalt er der gulvvarme og det trænger fint igennem. På badeværelset valgte jeg dog at bruge noget gulvspartel (ikke selvnivelerende) for at forhøje gulvet tilstrækkeligt til at kunne bruge en "forhøjerdims" ved afløbet. I brusekabinen kom der også en vådrumsmembran inden jeg lagde de nye klinker.
Brugte blå LIP over det hele samt et afrensningsmiddel jeg købte hos en lokal flisemand. Det vigtigste er at de gamle klinker sidder fast og ikke er hule. Det sidste kan du høre hvis du banker roligt med en skruetrækker el. lign.

Lars
Citat fra Larssk

Hej,

Jeg har lagt omkring 60kvm klinker ovenpå de gamle klinker. Overalt er der gulvvarme og det trænger fint igennem. På badeværelset valgte jeg dog at bruge noget gulvspartel (ikke selvnivelerende) for at forhøje gulvet tilstrækkeligt til at kunne bruge en "forhøjerdims" ved afløbet. I brusekabinen kom der også en vådrumsmembran inden jeg lagde de nye klinker.
Brugte blå LIP over det hele samt et afrensningsmiddel jeg købte hos en lokal flisemand. Det vigtigste er at de gamle klinker sidder fast og ikke er hule. Det sidste kan du høre hvis du banker roligt med en skruetrækker el. lign.

Lars


Lige efter bogen Larssk. smile

PE

Nemlig Lars smile

Og husk at fjerne evt. løse fliser samt at få rettet op efter de er afmonteret.

PS! Glatte fliser kan med fordel behandles med "anti-skrid" fugerne med en omgang fugeforsegler.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis