Tætne Vinduer

Hejsa..

jeg har nogen ældre vinduer (med termoruder) i min ejendom. Men det trækker ind fra de vinduer som kan åbnes. Tjekkede listerne forledendag, men de er meget hårde.
Kan man skifte de gummilister så vinduerne bliver tætte igen?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan man da godt, men det er da mest sommer arbejde wink
Jeg har det samme problem med et par af mine, jeg bruger almindeligt brunt papir klæbe bånd (det der bruges til pakker), det kan let fjernes igen med vand når det bliver varmere i vejret igen.

V.h. Håndværkeren
Efterhånden som tiden går, bliver tætningslister "trætte" - de trænger til at blive udskiftet. Og til dit spørgsmål til om at skifte tætningslisterne ud med nye kan du nok regne med betydelig større tæthed. Spørgsmålet er bare lige at finde den helt rigtige tætningsliste. DAFA har gennem årene leveret tætningslister til mange firmaer. I hvert fald er det nok dem, jeg har monteret flest af.

Du kan få en idé til at finde den rette tætningsliste, ved at se på disse links:
http://www.dafa.dk/C125700400403A7A/AllByUNID/CA9F9D66619037D6C125701800404066?Opendocument&Lan=DK&Portal=DAFA
http://www.dafa.dk/C125700400403A7A/AllByUNID/27C3F34C0C836E2FC1257018003ADC04?Opendocument&Lan=DK&Portal=DAFA

Synes du ikke, du kan finde en tætningsliste på ovennævnte, så prøv at beskrive så godt du kan, hvad der sidder i dine vinduer.

Svend Erik

Bygningssnedker

Hej Svend Erik,

ved du hvor man kan købe Dafa's tætningslister? Det eneste sted jeg har set/fundet dem er hos Carl-Ras, men deres åbningstider er jo mest for håndværkere.

mvh
Jørgen
Citat fra jc

Hej Svend Erik,

ved du hvor man kan købe Dafa's tætningslister? Det eneste sted jeg har set/fundet dem er hos Carl-Ras, men deres åbningstider er jo mest for håndværkere.

mvh
Jørgen


de kan fås i langt de fleste byggemarkeder , og har de ikke lige den profil hjemme du skal bruge , kan de få dem hjem på få dage
Jørgen, jeg vil tro at en (ordentlig) trælasts håndværkerafdeling har de mest gængse tætningslister. Ellers kan de skaffe hjem. Imidlertid kan trælasten måske kræve, at du skal købe en hel æske, hvis ikke det lige er en tætningsliste, der bruges så meget. Prøv at snakke med trælasten :-)

Jeg kan lige oplyse/henvise til, at CarlF jo også fører mange tætningslistetyper - også DAFA:
http://www.carlf.dk/Katalog/Menu/KATGRP05.HTM

Svend Erik

Bygningssnedker

Annonce
Hej Bredker og Svend Erik,

tak for hjælpen, så må jeg ud kigge lidt bedre efter!

mvh
Jørgen
Håndværker, pas på med pakketape, det kan virkelig sætte noget farve som er meget svært at komme af med igen.

En kollage puntede for nogle år siden min skærm med et flag med dette brune tape. De sidder der endnu.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Peter R.
Jo med det tape du omtaler er det der er lavet af plastic. Det jeg omtaler er det gammeldags af brunt papir, med døde dyr på den ene side.

V.h. Håndværkeren
Hej Jørgen

Du kan købe dem online hos Carl-Ras på www.carl-ras.dk Så er det ligegyldigt med deres åbningstider.

Jes

Citat fra jc

Hej Svend Erik,

ved du hvor man kan købe Dafa's tætningslister? Det eneste sted jeg har set/fundet dem er hos Carl-Ras, men deres åbningstider er jo mest for håndværkere.

mvh
Jørgen
Citat fra Jes1310

Hej Jørgen

Du kan købe dem online hos Carl-Ras på www.carl-ras.dk Så er det ligegyldigt med deres åbningstider.

Jes


Jeg ved det godt, men deres leveringspriser er uhyggeligt høje. Prøvede lige i går, inden jeg kørte derud. Kr. 110 for 15 m tætningsliste!

mvh
Jørgen
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis