vandskade?

Hey.
2 sals lejligheden har fået lavet lidt forskelligt, bla skiftet håndvask i køkkenet lige før hjul. I aftes begyndte det så at dryppe med vand ned til 1 sals lejligheden..... Håndværkeren havde så ikke samlet tilslutningen til vandhanen i køkkenet ordentligt, og derfor havde den dryppet lidt. Det var så løbet om bag køkkenskabene, og nu nogle uger efter var alt så vådt at det så trængte igennem loftet ned til 1 sal.
Huset er fra 1938 med stueetage, 1 og 2 sal.
Hvad vil i anbefale at der skal gøres mht loft og etage adskillelse? Skal der sættes en stor affugter op? Skal listeloftet på 1 sal ned, så man kan se hvor slem det er i isoleringen? Skal køkkenskabene på 2 sal ned, så det kan ses hvor slemt det er der?
Hvem får man egentlig til at komme ud og vurderer sådan en situation?

mvh jan
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jancar

Hey.
2 sals lejligheden har fået lavet lidt forskelligt, bla skiftet håndvask i køkkenet lige før hjul. I aftes begyndte det så at dryppe med vand ned til 1 sals lejligheden..... Håndværkeren havde så ikke samlet tilslutningen til vandhanen i køkkenet ordentligt, og derfor havde den dryppet lidt. Det var så løbet om bag køkkenskabene, og nu nogle uger efter var alt så vådt at det så trængte igennem loftet ned til 1 sal.
Huset er fra 1938 med stueetage, 1 og 2 sal.
Hvad vil i anbefale at der skal gøres mht loft og etage adskillelse? Skal der sættes en stor affugter op? Skal listeloftet på 1 sal ned, så man kan se hvor slem det er i isoleringen? Skal køkkenskabene på 2 sal ned, så det kan ses hvor slemt det er der?
Hvem får man egentlig til at komme ud og vurderer sådan en situation?

mvh jan


Hej Jan.

Jeg håber at det er en auto vvs'er du har haft til at montere dit vand, han skal have en forsikring dertil, ellers må du kontakte dit selskab og anmelde skaden..
Jeg synes i skal vente omkring 14 dage og se om skaden stadig kan ses.

PE

ja nu er det heldigvis dem på 2 sal og ikke mig i stueetagen ;o ) der har klokket idet. Jeg prøver bare at hjælpe dem med at finde ud af hvad de skal gøre.
Det er vist en total-interprise de havde fået på badeværelse og det hele. Og skulle også være med regning. Men vvs'eren var der vist ikke da vasken skulle sættes i og tilsluttes, så mureren i firmaet mente åbenbart selv at han også var vvs'er..

Mht om skaden kan ses, er jo til at hitte ud af. Men det jeg er bange for, er om der kan være sket skade i træværket i huset, eller om der kan komme råd pga vandet der har sivet i ca 3-4 uger nu?.

mvh jan
Citat fra jancar

ja nu er det heldigvis dem på 2 sal og ikke mig i stueetagen ;o ) der har klokket idet. Jeg prøver bare at hjælpe dem med at finde ud af hvad de skal gøre.
Det er vist en total-interprise de havde fået på badeværelse og det hele. Og skulle også være med regning. Men vvs'eren var der vist ikke da vasken skulle sættes i og tilsluttes, så mureren i firmaet mente åbenbart selv at han også var vvs'er..

Mht om skaden kan ses, er jo til at hitte ud af. Men det jeg er bange for, er om der kan være sket skade i træværket i huset, eller om der kan komme råd pga vandet der har sivet i ca 3-4 uger nu?.

mvh jan


Hej igen.

Du skal ikke være bange for at der er gået råd/svamp i etageadskilelsen, der skal meget mere til end det du forsæller.
Ja de murer, de skal ku alt. smile
Jeg har det lidt svær ved at forstå, når du siger det er mureren har monteret vasken, så må det være afløb og hane han har monteret. Alt det sidder sådan at ejer/lejer dagligt har opsyn med installation, da den sidden på mur eller i skab og ikke som en skjult installation.

PE

ok,- betryggende at hører.

Jeg har ikke selv haft noget med deres projekt at gøre, så har ikke set mureren, eller hvad han nu var. Og ejeren af lejigheden besidder ikke skyggen af et handymand-gen. Så når han siger mureren, så kunne han også godt være noget andet... Men VVS'er var han i hvert fald ikke.
Han har sat ny vask i bordet. Og der hvor det er gået galt, er samlingen af røret fra selve hanen, direkte på en ballofiks. Han har bare skruet dem sammen, uden nogen form for pakning så vidt jeg kan se. Jeg sørgede bare for at det ikke dryppede mere. Ville ikke til at rode med det selv.

mvh jan
Citat fra jancar

ok,- betryggende at hører.

Jeg har ikke selv haft noget med deres projekt at gøre, så har ikke set mureren, eller hvad han nu var. Og ejeren af lejigheden besidder ikke skyggen af et handymand-gen. Så når han siger mureren, så kunne han også godt være noget andet... Men VVS'er var han i hvert fald ikke.
Han har sat ny vask i bordet. Og der hvor det er gået galt, er samlingen af røret fra selve hanen, direkte på en ballofiks. Han har bare skruet dem sammen, uden nogen form for pakning så vidt jeg kan se. Jeg sørgede bare for at det ikke dryppede mere. Ville ikke til at rode med det selv.

mvh jan


Ok Jan, det lyder vist til at være noget rod.

Mærkligt at man kan gå fra et job uden at have sikret sig at det er i orden
I skal så finde ud af hvis forsikring som vil gå ind og dække skaden.

PE

Annonce

Vil bare lige indskyde, at skimmel dannes (eller vækkes til live om man vil) når en vandskade har stået på så længe!

Efter 10 dage med konstant koldt vand, og 10 timer ved damp og varmt vand.

Jeg ville helt sikkert melde det til min forsikring, og få dem til at sende en fugtteknikker.

Jeg troede ikke min vandskade var alvorlig, men nu mangler jeg 100m2 gulv i mit hus.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ok melding men mon ikke den pågældende lejlighed er blevet tør på de 10 år der er gået.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ganske sandsynligt 😀

Den stod under seneste indlæg hos mig 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis