kabeltvsignal fordeling tv/radio

Jeg har TDC kabel tv. Jeg har købt en lejlighed hvor der kun var bygget en udgang på fra kabeltv signalet, og signalet indeholder tilsyneladende både radio og tv signal (ja, jeg har prøvet :-))

Hvordan får man splittet signalet op, således at man både kan have TV og radioen tilsluttet?

Jeg forestiller mig en form for delefilter eller noget?
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Pegazuz

De kan købes i byggemarkeder.
Vær opmærksom på at der er gennemgangsdåser og ende dåser.
Skal du kun have en så er det en ende dase du skal have.
Jeg er dog ikke klar over om du selv må skifte den.

Mvh
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

tak for svarene -

og bare lige for at slå det helt fast -

een indgang (kabeltvsignal) - to udgange (tv+radio)?
Citat fra pegazuz

tak for svarene -

og bare lige for at slå det helt fast -

een indgang (kabeltvsignal) - to udgange (tv+radio)?


Ja for det meste, men kan også fåes med 2 af samme. Det står for det meste ved udgangene.
Udgangene har også forskellige stik.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Pointen er at antennedåserne (normalt triax, men du kan også købe LK/opus eller Kennig hvis du kun skal have "antenne"), giver dig et moduleret signal. Dvs. at du får ALLE de frekvenser der er moduleret ind i kablet, både radio, tv, og for den sags skyld også internet, havde du haft et parabolmodtager ville det være (lidt) anderledes, men med rent TDC, er det bare et moduleret signal, og du kan derfor bare sætte et antennestik på kablet hvis du har lyst (!) Jeg vil dog til hver en tid anbefale at sløjfe signalet rundt til alle værelser du kunne tænke dig at have radio eller TV i.

Som folk siger, hvis du "sløjfer" skal du have dåser med gennemgang, ellers skal du have slutdåser. Begge dele koster omkring en hund i dit lokale byggemarked.
Annonce
At sløjfe signalet rundt til alle værelser kan absolut ikke anbefales!

Lav helle et såkaldt stjærne punkt, og fordel harfra med et seperat kabel til hvert værelse, her skal der så en slutdåse (som er billigere en gennemgangsdåse)

Køb hellere i en af netbutikkerne, skal du bare have 2 stk. så er det billigere inkl. porto, og du behøver ikke at køre ned i byggemarkedet og stå i kø!

Venlig hilsen

Klaus
Vedkommende der har monteret indbygningsdåser i min lejlighed (tidligere ejer, og jeg tvivler på at der har været autoriseret elmester på) har kun valgt at montere kvadratiske indbygningsdåser. Jeg bruger Fuga.

Så vidt jeg kan så på nettet, leverer Fuga kun antenne udtag, der ikke er kvadratiske. Er det rigtigt?

Hvis det er rigtigt, så skal jeg måske til at fuske lidt, eller montere et antenne udtag, der er monteret på væggen istedet.

Andre fabrikanter, der leverer kvadratiske antenne udtag, der kan bruges med Fuga?
undersøg priserne godt !!
jeg har lige købt antenne og net-stik til to rum og måtte slippe 688,- vil også foreslå at undersøge netbutikkerne.
Jo, du kan godt få kvadatisk, også med sat. Men ikke som fuga.
ny ide -

I min væg har jeg et stik ala vedhæftet fil - 201. Mit stik er dog det modsatte af der er på billedet. Jeg kunne ikke finde det rigtige.

Kan man finde en adapter ala den, der er vedhæftet "fordeler", som man kan tilsluttet til sit TV stik, som derefter fordeler sig til et TV og et Radio signal?

Det ville være langt det nemmeste. Findes det?
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis