hjælp!! - en opel med fejl!!

Hej.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Jeg har en Opel Astra 1,6 fra 1997 i juni 07 hvor den kun havde kørt 65.000 km, men den kører ikke optimalt. Jeg har et problem med at den tit går ud når den holder i tomgang og at omdrejningstælleren kører op og ned. Jeg har fået skiftet tomgangstrinmotoren (tomgangsventilen) for at afhjælpe problemet, da jeg fik at vide af en mekaniker at det kunne være årsagen. Men det virker ikke! Den går stadig i stå!! Og den er ikke sådan lige at starte igen!Jeg har haft den på værksted hvor de har lavet en test på den med computer og der kunne de ikke finde nogen fejl!
Så jeg er på bar bund, og jeg bruger penge på stumper som måske ikke er nødvendigt at skifte!

Så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med hvad det kan være.

Tak,

Hilsen Plambech2300
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Til dig og alle andre der læser dette indlæg.
En af de største fejl på biler i dag er sod, ja rigtigt SOD.
Det kan lukke egr ventil, indsugn.spjæld og kanaler m.m.
Så jeg vil foreslå dig at købe et effiktivt renseadditiv, pil indsugn.slange af og pensel hele indsugn.systemet godt ind, også på undersiden af spjældet. lad det virke et kvarters tid og gentag, til der er rent.
Kom en flaske i tanken, og se så om ikke det hjælper.
Mvh autoole
Har du noget specielt navn jeg skal spørger efter på det renseaddiktiv?? Jeg er ikke den store mekaniker:-)
Hej
Jeg bruger selv noget fra barnes/kent, sælges kun til værksteder, men der fåes meget andet godt, bare bed om noget til at fjerne sod.
VAG havde enganng noget der hed AOS, som var ganske fortrinlig.
Mvh autoole
Super det prøver jeg. Tak for hjælpen.
det er nok egr ventilen som skal skiftes det er et problem på 8v det kan dækkes på garantien ved opel så længe den ikke har kørt over 100000km nogle forhandlere "lukker" ventilen med en plade men så går der er et stykke tid inden den gør det igen. mit råd kør hen til opel og snak med dem om det (det er gratis ;-) )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også