Termostaten eller hva?

Hej

Termostaten eller noget dertil er røget sig en tur. Når bilen får tænding stiger temeraturmåleren i bilen til maksimum, hva enten motoren er iskold eller varm.

Har førsøgt at forhøre mig lidt rundt og får en masse forskellige svar, da der åbenbart kan være flere forskellige ting galt. Enten kan det være termostaten (tror jeg nok) eller temperatorføleren osv.

Er der én der har et bud så jeg ikke skal ned og købe 3 forskellige dele og lade de 2 få støv på hylden.

Og kan denne fejl iøvrigt få indflydelse på bilens køreegenskaber. Jeg mener jeg har elektronisk start og en masse andet elektronisk. Tænke bare at bilen måske ville kompensere for den falske høje temperatur ved et eller andet ???

Tak...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke termostaten, den regulerer vandstrømmen til køleren, en defekt termostat kan give to fejl:
1. Hvis den ikke åbner bliver motoren for varm.
2. Hvis den ikke lukker er motoren meget længe om at blive varm.

Din fejl ligger i temperaturmålekredsen, der er flere muligheder, termoføleren kan være defekt, der kan være en dårlig forbindelse eller en kortslutning, eller instrumentet kan være defekt.

Instrumentet er ikke sandsynligt da det reagerer når du sætter tænding på.

Det er sikkert temperaturføleren der er færdig.

Prøv at rykke stikket af temperaturføleren, hvis det ændrer visningen prøv at kortslutte de to ben i stikket, hvis måleren så reagerer som før er det føleren der er defekt.

Hilsen Aksel
Jeg ved desværre ikke hvor den sidder på en Sierra.

Hilsen Aksel
Det er helt i orden..
Jeg har i mellemtiden fundet et billede af den som reservedel, og mener at havde lokaliseret den.

Ellers tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis