Filt på klinker?

Badeværelset er beklædt ældre malede klinker.
Er det muligt at glatspartle disse klinker og derefter lægge glat filt, eller er det helt hul i hovedet? rolleyes
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Hvis klinkerne primes og spartles, så kan det godt lade sig gøre, men husk at vådrumsikre hvor det er nødvendig.
Du kan evt. prime klinkerne med en fleksibel fliseklæb med et tyndt lag.
Husk at afvaske klinkerne for evt. fedt inden du primer.

PE

Tak for det hurtige svar.
Jeg har måske glemt at oplyse at det også drejer sig om bruseområdet.
Det vil sige, at der kan forkomme konstant vand fra en igangværende bruser i 10-20 min direkte på området.
Vil dette have nogen indflydelse?
Jeg havde tænkt mig at gøre det i følgende rækkefølge.
1. Slibe klinker
2. Afvaske
3. Udjævne og spartle med fliseklæb (http://www.maxit.dk/produktblade/1.asp?id=2113&type=4) ??
4. Slibe for ujævnheder og give en omgang fliseklæb mere.
5. Lægge væv på
Jeg går ikke ud fra at der er behov for vådrumssikring da dette skulle være under klinkerne da badeværelset blev bygget?
Må erkende at jeg ikke har meget forstand på dette, så det må gerne skæres helt ud i pap =)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra Bridge

Tak for det hurtige svar.
Jeg har måske glemt at oplyse at det også drejer sig om bruseområdet.
Det vil sige, at der kan forkomme konstant vand fra en igangværende bruser i 10-20 min direkte på området.
Vil dette have nogen indflydelse?
Jeg havde tænkt mig at gøre det i følgende rækkefølge.
1. Slibe klinker
2. Afvaske
3. Udjævne og spartle med fliseklæb (http://www.maxit.dk/produktblade/1.asp?id=2113&type=4) ??
4. Slibe for ujævnheder og give en omgang fliseklæb mere.
5. Lægge væv på
Jeg går ikke ud fra at der er behov for vådrumssikring da dette skulle være under klinkerne da badeværelset blev bygget?
Må erkende at jeg ikke har meget forstand på dette, så det må gerne skæres helt ud i pap =)


Hej igen.

Du skal afvaske fliser for fedt, herefter kan du prime med feksibel fliseklæb, herefter kan du spartle og som afslutning inden filt, der vådsikrer du med gummihud.
Husk at malingen skal være omk glans 50
Spartelen skal kunne slibes!!
Hvis det stod til mig, så monterede jeg en glasplade op mod glasfilten.

PE

Jeg har været den samme proces igennem, dog var fliserne i mit tilfælde ikke malede.
Jeg brugte som dig 2xfliseklæb direkte på de afvaskede fliser, men jeg malede direkte på den færdige overflade, uden at opsætte filt - hvorfor vil du have det ?
Det forudsætter, at man får påført fliseklæb med en glat overflade, når man spartler, det kunne jeg se jeg ikke var for god til, så sidste gang spartling fik jeg mureren til at lave fin og glat.
Vigtigt !
- brug lidt tid på at påføre fliseklæb alene over fugerne mellem fliserne og slib dette, inden de 2xfliseklæb. Ellers vil du uværgeligt se de oprindelige fuger - materialet vil altid "falde lidt sammen" over fugerne.
- brug en god vådrumsmaling.

Med hensyn til vådrumssikring skal jeg ikke kloge mig, men processen må kunne være den samme, blot med gummihinden inderst ?

Held og lykke
Den er ganske enkel
Du har de gamle fliser på væggen og i dem har du din vådrumssikring, hvis du ikke har problemer med fugt nu får du det heller ikke ved at behandle væggen en gang til.
Du sliber, vasker og spartler - enten med fliseklæb som jo er ret svært at slibe i eller med vådrumsspartel som er nem at slibe i.
Så sætter du filt op, husk at bruge vådrumsklæber og give micro inden filten
Til sidst maler du 2 gange med en god "dyr" vådrumsmaling glans 20 eller 25, mellem de 2 lag maling fuger du hjørner og langs gulvet med en silikonefri fugemasse.

Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også