TV i alle rum

Hej Alle

Hvis man antager at det er ens hobby, at ligge på sofaen og se TV så holder dette indlæg vel ?! biggrin

Jeg skal igang med at renovere hele hytten, og vil i den forbindelse sikre mig at jeg kan se TV i alle rum, specielt vil jeg meget gerne kunne se individuelle kanaler i de forskellige rum.

Jeg tror TDC TV er på vej med en løsning hvor dette er muligt !, jeg vil lige tilføje at jeg bor langt ude på "å land land", så der er ikke kabel TV og andet af de der moderne systemer. rolleyes

Mit første spørgsmål er : Hvilket kabel skal føres rundt i huset, Coax eller noget andet ?

Er der nogen som har et andet forslag til en løsning med individuel TV i husets rum

På forhånd mange tak
Mogens

<p>Hilsen<br /> Mogens Kilde</p> <p><a href="http://m_kilde.skysite.dk/">http://m_kilde.skysite.dk/</a></p> <p>&#160;</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
TDC TV leverer vel nu og i fremtiden kun TV via kabel (herunder optiske fibre), så hvis du ikke har eller planlægger at få en af de 'moderne løsninger' så er der vel kun tale om analog TV i dag. (Husk at analog-senderne slukkes i 2009).

Hvis du lægger koax-kabler rundt, så har du i hvert fald et antennesignal til rådighed i alle rum. Det kan også efter 2009 bruges via en DVB-T dekoder ved hvert fjernsyn. Skal der også kunne modtages TV via sattellit, skal du dog enten føre signalet fra LNB'et rundt i et yderligere coax-kabel eller der skal anskaffes en dekoder, der kan modulere de ønskede kanaler ind på antennekablet, hvilket dog kræver et ret avanceret udstyr.

Husk dog på, at tekniske løsninger, der er velegnede i dag, ikke er noget, der varer evigt. Om få år er det måske IP-net, der anvendes til tilslutning af audiovisuelt udstyr, og modtagelsen også foregår via Internettet, selv om du ikke i dag har dette til rådighed.

Skal det monteres indmuret så læg det i rør, for så kan du senere skifte til andre kabeltyper.
Jeg har valgt at lægge coax OG Rj-45 ved siden af hinanden (har pt parabol, men får fiber om et års tid, så bliver det hele nok udskiftet med et par slingboxes, og nogle multimedia recivere).
LK har et multimediestik hvor man kan montere tv, radio, sat og RJ-45 sammen, så er det bare at udskifte når man opgraderer til fiber.
For at få "individuelt" TV i hvert rum, har jeg tilsluttet 20 parabolhoveder til 2 "diseqc-switche", som der så er ført rundt til 11 forskellige (plus lidt i reserve, samt plads til dobbelttunere) satdåser i huset.
Jeg har så moduleret nogle af signalerene så man kan se parabol TV på stueantennen (ligesom jeg også har moduleret alle DVB-T kanalerne). Man skal så "bare" have en fjernbetjening med rundt i huset der skifter kanalen på en af reciverne der sidder ved switchen. Det smarte er så at vi kan se forskellige kanaler på alle TV samtidigt, men dog kun 2 kodede kanaler samtidigt, da jeg kun har to viasat dekodere i min installation.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis