Hvorfor hedder du det???

Når man på nettet møder andre, som f.eks. her på lds.dk så kan folk have underlige navne - Til daglig bryder mange sig ikke om øgenavne, men her på nettet hedder vi jo alt muligt...
Mit nick (netnavn) var ikke det første jeg brugte på nettet, men jeg begyndte at spille et spil der hedder "day of defeat, source" (forkortet dods) - Dem jeg spillede med og mod var alle mellem 15 og 30 år.. enkelte var sågar 35 år.. Når folke spurgte hvor gammel jeg var - var de lige ved at falde ned af stolen... 47 hold da k... det var gammel - ingen havde hørt om sådan en gammel mand spille krigsspil på nettet... slet ikke dods - Jeg var jo alderspræsident og hmm ja så kom navnet GrandOldMan -
Det var mit nick

Hvad er dit og hvorfor??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaaa... jeg har "opkaldt" mig selv efter vores kat.... hvorfor ved jeg egentlig ikke, er normalt ikke særlig "speedi" hvis jeg kan undgå det wink

 

Christian

Mit nick, det hænger sammen med min tidligere hovedbeskæftigelse gennem 10 år. Dog hænger det ved i oversat form fra min aller første færden på udenlandske chatrooms og fora. I den internationale del gik jeg under Firefighter_dk - specielt fordi jeg i startene gik under rene112 - noget der virkelig skaffende mig mange bejlere på Yahoo chat. Det var frygtelig, og mest fordi de troede jeg ar en pige

Ellers bruger jeg nu ellers mest variationer af Nissen - f.eks på Kiaklub.dk er jeg bare "Pican2 nissen" - det kommer sig af at min kæreste som nu er min kone har afledt det af kæleformen ReNessen.

Nu hedder jeg mest af alt Nissen - det bruges så meget i hjemmet, at der har været perioder hvor folk rent faktisk troede at jeg hed René Nissen, og det er ikke tilfældetsmile .

Mvh.

René

Njord......

Navnet på båden.. og ikke mindst den gamle nordiske gud for havet og rigdom....

Så enkelt kan det være..

MVH Njord
Nå ja min kære gamle mor hed, ja selvfølgelig Esther, så var der en arbejdskollega der gav mig navnet. Det afløste et andet måske mindre smigrende nemlig "pensionisten"
mvh.
Esthers ERik
Tjoo...

Jeg er medstifter af en loge for indviede medlemmer. Grundet min store kærlighed kunne jeg ikke blive Formand, selvom alle kravene var opfyldt (Vores første Formand gik selv af da han fik en FAST kæreste!!) Så eneste mulighed (og med 95% af stemmerne) var at jeg blev Næstformand.

Det har jeg så været i godt 12 år. Og jeg bliver stort set ikke kaldt andet.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Hrmm, ja er nu meget sjovt med alle de navne. Her hedder jeg rene2 fordi rene var taget. Måske fordi jeg ser dette sted som et mere seriøst, måske voksent sted end de andre steder jeg skriver og dermed bare ville kalde mig mit navn.
Andre fora har jeg Primeradk (Fordi min tidligere bil var sådan en og jeg skrev med en masse omkring den, dog hank det på et stykke tid videre på andre fora, men er jo lidt fjollet da jeg ikke har den mere)
Binne bruger jeg også, da jeg havde en chinchilla som hed det opkaldt efter en kammerat der hed Kolbe til efternavn, den hed som Kolbinne, men blev kaldt binne, og navnet er altid ledigt når man opretter dig. Det er jo en klar fordel. biggrin
Tjah med mig er det meget let, jeg er Håndværker (Bådebygger, Skrædder og Skomager)
Så det måtte blive Håndværkeren
brugte tidligere SAILOR men det var ofte optaget,så stavede jeg det bare bagfra

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

jeg er udannet smed og den eneste af slagsen i min/vores omgangskreds,så jeg er altid blevet kaldt smeden,men smeden var selvfølgelig taget da jeg i sin tid skulle hedde noget på nettet,så kom bare et x på til sidst.....så smedenx....

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også