6 Hk Korsør motor

Hej
Måske husker i at jeg for et stykke tid siden fortalte om at jeg havde købt en Hostedbro jolle med en 6 HK Korsør motor.
Nu har jeg plukket motoren ud, for det første for at få jollen gjort ren indvendig og få lavet en ny dørk, men også for at få få repareret en masse småskader, både udvendig og indvendig, med efterfølgende maling.
For det andet for at få motoren til at se lidt pæn ud når den nu skal placeres i en nymalet jolle. Og nu er spørgsmålet så, er der nogen der ved hvilken farve en sådan moter havde ved fødslen? Og er der nogen der kan foreslå hvilken type maling jeg skal bruge så det holder længst muligt. Jeg skraber/sliber/spuler al den gamle maling af, og så skal den vel grundes med et eller andet?
Og for øvrigt, når jeg nu er i gang med at stille spørgsmål, hvad skal jeg så lave min dørk af? Og hvordan er det så lige man justerer en SEM tændingsapparat?

Med venlig hilsen Leif Nørby fra Skælskør
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg lige huske er den mørkerød og det vil være en god ting hvis du som grundmaling giver den noget aluminiums stålhud ( Maling )

V.h. Håndværkeren
Den jeg tænker på er encylindret med rund cyl. og åbne ventilarme i toppen.
Hej Leif.
Hvis den er blå på den indvendige side af svinghjulet, er det jo nok original farven. Jeg husker den bare som mørkerød, men jeg kan da tage fejl.
På den anden side burde du jo male den græsgrøn, for ifølge overleveringen fra Marstallerne giver det en HK. mere. Og det er ganske vist:

V.h. Håndværkeren
Annonce
Hej Håndværkeren

Ja, - men så skal den da være græsgrøn, eller hvad siger du til John Deere grøn, det har jeg tilfældigvis noget af.

mvh Leif Nørby
Det SKAL være græsgrøn, men måske er din motor farveblind biggrin
Jeg håber den er farveblind, - for nu bliver den sgu RØD!!!!
hej
jeg er den lykkelige ejer af tre 6 hestes korsør motorer.
den jeg sejler med i øjeblikket er den ældste og stærkt blå.
en lidt nyere model som jeg har i garagen og sat nye pakninger og slebet ventiler plus monteret dynastart er nærmest lysegrøn.
den sidste motor er en reservedelsmotor som jeg overvejer at sætte istand , den er mørkegrøn.
jeg er ikke helt sikker på om den blå er origenal , men de to andre er origenal farven.
sandby
Citat fra Leif Nørby

Jeg håber den er farveblind, - for nu bliver den sgu RØD!!!!


Og skal det så være rigtigt avangeret, skal alle bolthoveder ventil arme mm. være sorte wink
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også