Vaskmaskine vil ikke Centrefugere

Hej mit problem er når en maskinfuld tøj er færdig i vores vaskemaskine er det meget vådt(der står ikke vand i maskinen, kun i tøjet), vi stå og vrider det inden vi kommer det i tørretumbleren, eller på snoren.
Den centrefugere ikke den sidste gang med tømning når der er tøj i den.
men hvis jeg køre programmet igennem uden tøj, ser det ud til at gå som det skal.

Lidt hjælp her ville være dejligt

Mvh En som helst ikke vil bruge penge til en ny vaskemaskine, op til jul.:eek:
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Dafone

Hej mit problem er når en maskinfuld tøj er færdig i vores vaskemaskine er det meget vådt(der står ikke vand i maskinen, kun i tøjet), vi stå og vrider det inden vi kommer det i tørretumbleren, eller på snoren.
Den centrefugere ikke den sidste gang med tømning når der er tøj i den.
men hvis jeg køre programmet igennem uden tøj, ser det ud til at gå som det skal.

Lidt hjælp her ville være dejligt

Mvh En som helst ikke vil bruge penge til en ny vaskemaskine, op til jul.:eek:


Hej, tag sigen ud indtil pumpen, og se ind til møllen på pumben.. Se så om du kan se noget der sidder fast på møllen, det er et typisk problem, at hjulet ikke kan køre rundt
Den kommer findt af med vandet, den får bare ikke slynget det sidste vand ud af tøjet.
Forstår ikke rigtig sammenhængen mellem pumpen og centrefugeringen.
Den centrefugere når der ikke er tøj i.
Citat fra Dafone

Den kommer findt af med vandet, den får bare ikke slynget det sidste vand ud af tøjet.
Forstår ikke rigtig sammenhængen mellem pumpen og centrefugeringen.
Den centrefugere når der ikke er tøj i.


Vids den ikke pumper alt ud, går den ikke igang med at centgrifugere, men det siger du jo den gør, så ja.. vids det er en 400v, så kan der være røget en fase
Hvis en vaskemaskine ikke vil centrifugere er det normalt fordi den tror at den ikke er færdig med at pumpe.

Hvis du tager bagpladen af sidder der normalt en vandstandsføler, det er en plastbeholder med en slange ned til tromlen, prøv at rense slangen, det hjælper i de fleste tilfælde.

http://www.de-hausgeräte.info/dh/archiv/2007/01/dehg_01_07_TK24_Y_CD.pdf
Annonce
nogle vaskemaskiner slår fra når den skal cetrifugere hvis der er for meget vådt tøj i maskinen,det sker når max vægt er overskredet for ikke at ødelægge maskinen.vores kan fx.ikke slynge en våd dyne det bliver for tungt.

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Det lyder som om kulene i motoren er nedslidte. Hvor gammel og brugt er maskinen?

Er kulene slidt i bund, er deres tryk på rotorens kontakt lameller begræset. Det betyder, at det bliver svært at overføre den nødvendige energi (strøm) ved høje omdrejninger. Når tromlen er tom, er det nærmest friløb, så der vil den sagten kunne trække fuld omdrejninger.

Hvis du er lidt fiks på fingrene, synes det kan være spændende at skille en vaskemaskine og moter ad, og ikke mindst ved hvad du har med at gøre (stærk strøm!), kan du sagtens klare det selv.
Er det ikke tilfældet, så brug søndag formiddag på noget andet!

 

Jeg vil lige se om der er røget en fase, og se lidt på vandstandsføleren, og håbe på at det så vil fungere. inden jeg vil give mig ikast med kuléne
Fik du tjekket om filtret er renset... også de selvrensende... prøv om du kan nå selve "pumpelamellerne" det kan man på nogle modeller.. og se om den kan dreje rundt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

kunne lyde som en slap rem

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis