CD Drev

Hej Alle i med forstand på Computere wink
Hvordan renser jeg mit CD Drev, der er godt støvet derinde så jeg regner med at det er støv der er hindringen for at jeg kan aflæse CDer og DVDer.

V.h. Håndværkeren
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså hvis du tror at det er din laser diode der pga. støv ikke længere kan aflæse en skive, så kan du i din lokale fona eller lign. købe en "rense" CD der har en lille børste på, ideen er at børsten skal rense øjet, så du kan læse igen.....

MEN.... For det første så koster en rense CD måske omkring kr. 100,- og for det andet koster et nyt DVD drev omkring 150,- så det kan næppe svare sig, især da sansynligheden for at en rensning afhjælper problemet er ret lille.

Og så er der problemet med alt det "lort" der hober sig op inden i drevet. Det skal jo OGSÅ væk. Så du skal alligevel ind og skille det hele ad og se om du kan rense det, og igen uden garanti for at det er tilstrækkeligt, da de partikler der kommer ind i drevet og sidder fast ofte er så små at du slet ikke kan se dem.
prøv at blæse forsigtigt ind i det med trykluft... men det kan også være enten hardware eller software problemer...
prøv at gå i enhedshåndtering og fjern det og genstart så finder windows det igen og retter den softwarefejl der måske var.. og geninstallerer det..
næste trin er at fjerne det i enhedshåndtering... slukke pc'en - tage ledninger ud af dreveet.. tænde og vente lidt og så slukke og så sætte ledningerne på igen og tænde den igen...
Godt bill gates ikke har opfundet bådmotorer...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Lyder som om jeg hellere skulle købe et nyt drev, jeg har dog hørt det skulle koste omkring 400,00 Kr. det er et brænder drev.
Det er enda ikke den billigeste men de har en god betjening og er ærlige.
Nu ved jeg godt at du bor for langt væk - lige som jeg gør, men de har også en butik med de samme vare og samme priser...
Mange handler også i /www.pc-netto.dk men de har vist også et ekspeditionsgebyr så det kan ikke betale sig hvis man kun skal have et drev..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra Håndværkeren

Det var da utroligt at man kan få et drev til den pris, jeg har lagt "butikken ind i mine foretrukne.

Tak til alle for svarene.

V.h. Håndværkeren

Jeg aner ikke hvilket bundkort du har,men linket går til et SATA drev og måske det ikke lige er sådan et du skal bruge så undersøg det inden du slagter sparegrisen.
René
Hej

Jeg har et drev liggende som du gerne må få. Jeg skal nok komme forbi og installere det for dig. Den ene hånd vasker jo den anden, som man siger wink

Hilsen Metalsnedker
Det ville da være dejligt, for det er lige netop sådan noget som jeg ikke giver mig i kast med. Du har jo mit Tlf. nr. så bare slå på tråden når du har tid.

V.h. Håndværkeren
Ok, jeg ringer til dig ved lejlighed.

Metalsnedker
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis