LED indbygningsspots

Er der nogen der har erfaring med LED indbygningsspot som arbejdslys over køkkenbord ?

Vi vil gerne have i alt 10 indbygningsspots over vores køkkenborde og iflg. vores elektriker skal det helst være 230 v.

Jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt i. Det ser ud til at GU10 halogen spots er det eneste der findes i 230 v. Jeg har så set at man kan få LED pærer til GU10, så spørgsmålet er vel egentlig om løsningen er at købe alm. GU10 230 v spots og så sætte LED pærer i eller findes der 230 v LED indbygningsspots på markedet ?

På forhånd tak for Jeres input
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
LEDs er dårlige som arbejdslys, vælg hellere halogen i stedet. LED er godt til effektbelysning, men på grund af det diskontinuerte farvespektrum giver de dårligt hvidt lys.

MvH,

Bent.
Jeg synes ikke nødvendigvis at LED fortjener det ry, de er blevet meget bedre, så de kan idag godt bruges til de fleste formål. Hvis man er usikker på om man kan leve med det, så kan man jo prøve en enkelt.
Det er måske en ide at tjekke ikeas udvalg af belysning. De har både led og halogen, og forskellige systemer til sammenbygning. (Grundtal og Lysvik).
Det er ikke til indbygning, men de har en højde på ned til 2 cm. De har haft en rund diodespot der kun fyldte 3-4 mm i højden, men jeg er ikke sikker på de stadig har den. Selvom en del af det er 12 volt, så kan det vel lade sig gøre at finde et hjørne til den smule trafo der skal til?
Systemerne til sammenbygning har vist alle indbyggede omformere.
Du kan finde det meste på hjemmesiden.

mvh Christian
LED lys er i dag så langt fremme at man kan få helt hvidt lys som godt kan bruges i sit køkken under overskabe f.eks.

Men hvorfor skal det være 230V, er det fordi elektrikeren ikke kan finde ud af at skjule transformeren.

Problemet med led lys er indkøbsprisen som er langt højere end andre lyskilder. Men folk tænker ikke på at det er tjent ind inden for relativ kort tid.

Jeg mener at din elektriker kan købe nogle led lys hos en grossist der hedder solar, hvor lampen kun er ca 1 cm høj og har ca 8 dioder hvilket skulle afgive 4 watt. kan ikke huske om det er 12 eller 230V mener det er 12V.
De skulle være gode under køkken skabe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis