Kap- geringssav virker ikke?

Jeg har fået en Power Craft Kap- geringssav 1600 watt. m. laser, billigt ubeset (måske lidt naivt).
Men den virker ikke! Der sker slet ingenting. Jeg har kigget efter om der skulle være skjulte tænd/sluk knapper ect. Normalt skal man da bare trække beskyttelsesskjoldet væk og trykke på knappen i håndtaget!.
der sidder også en laser med to AAA batterier - den virker heller ikke (med nye batterier). Hvor skal jeg starte??? Jeg ved godt hvor skraldespanden står - så jeg ved godt hvor jeg skal slutterolleyes
TorbenN
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da vist første gang du har rørt ved en kapsav !!!!
Du skal aldeles ikke trække noget beskyttelses skjold væk, det skal maskinen selv gøre. Hvorfor tror du det sidder der ? Der findes en lille knap der skal trykkes ind for at kunne trykke selve start knappen ind, den er som regel anbragt sådan at du betjener den med din tommelfinger, hvorefter du starter selve saven ved at krumme pegefingeren omkring hoved kontakten i håndtaget.
Jeg er næsten i tvivl om det nu også er en god ide at du overhovedet giver dig i kast med elektriske apparater, sådan en Kapsav spørger ikke om det er dine fingre eller en planke den skal skære over. Den gør det bare meget hurtigere end du kan nå at sige "Bispens Gips Gebis" 10 gange.
Hej Håndværker,
Det er muligt at jeg formulerede mig lidt klodset.
Det med at "trække skjoldet væk", var egentlig bare for at slippe for den lange omstændige beskrivelse du selv kom medwink
Jeg har brugt mange timer med en kap- geringssav.
Nåh, men havde du noget at bidrage med, eller skulle du bare tryne?
TorbenN
lyder vildt... tænkte lige på om der er strøm i det stik du sætter den i... ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der sidder vel ikke en varmesikring et sted, som er slået fra, og derfor lige skal trykkes ind?

Kommer der strøm ind i maskinen? Ledningen kan være "knækket" inden i et sted!

Virker afbryderen (kommer der strøm igennem)?

Du er nok nødt til at skille den ad - men pas på med strømmen.

Træd ikke på mine ledninger :o)
hej Torben. det er da kedeligt med din sav.
Jeg har selv en slags polsøger, som virker udenpå ledningen, lyser hvis der er strøm til stede, så kan man jo hurtigt se hvor langt strømmen når, om ledningen er knækket ved stikket eller din kontakt er defekt. det nemmeste ville være at låne/købe sådan en. Ellers må du pille plastikken af ved kontakten og måle med en polsøger om der er strøm til kontakten, og om der kommer strøm på den anden side når kontakten trykkes ind, er der det, så er det måske kullene i motoren, der er brændt af, der sidder som regel på billigmodellerne 2 små dæksler hvori kullene sidder, de skal kunne nå ankeret, ca 15mm lange. andre spørgsmål ? nb. der skal også kunne måles strøm på de små metalkanter, man kan se når dækslerne er skruet af, ledningen dertil bevæges jo meget.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Citat fra TorbenN

Hej Håndværker,
Det er muligt at jeg formulerede mig lidt klodset.
Det med at "trække skjoldet væk", var egentlig bare for at slippe for den lange omstændige beskrivelse du selv kom medwink
Jeg har brugt mange timer med en kap- geringssav.
Nåh, men havde du noget at bidrage med, eller skulle du bare tryne?
TorbenN

Hej Torben.
Nej du skulle ikke trynes, og ja du formulerede dig klodset som om det var første gang du havde et stykke el værktøj i hånden. Men nu kan jeg se at flere af de andre brugere af LDS. har være inde med gode konstruktive svar til dig, så behøver vi ikke tærske mere langhalm på den sag vel.
Jeg har desuden den holdning til billigt værktøj, virker det ikke så bare ud med det.

V.h. Håndværkeren
Jeg har lige købt en Power Craft vinkelsliber for kr. 68 i jem&fix - den virker lige nu - men selve mærket er vist ikke noget der tegner sig for kvalitet - det kan man mærke med det samme man står med den i hånden. Men den skal nok ikke kører sammelagt i en time om året så må vi se om den kan det...

Lynæs, det kan godt være jeg spørger dumt, men kan man måle strøm uden på en ledning hvis der ikke trækkes strøm gennem ledningen?? altså den er knækket f.eks. midt på.. Vil den så give udslag til man når det knækkede??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

jep det kan man

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
sejt - troede der skulle "løbe" strøm gennem wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Du kan faktisk købe et lille apparat på størelse med en halv cigar der kan måle tilstedeværelsen af elektrisk strøm uden forbrug. Jeg købte mit ved Onkel Harald for en del år siden.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis