Cadet-jolle

I 60 erne sejlede jeg i en Cadet jolle, det er en lille jolle på ca 3m længde. Der er storsejl, fog og en lille spiler.Den var tænkt som en jolle efter optimisten og den var beregnet til 2 børn. Der var en del af dem på det tidspunkt. Nu da jeg har børnebørn der sejler, ville jeg gerne finde sådan en til dem. Er der mon nogen i dette forum der har kendskab til hvor der evt ligger en, det må gerne være et "håndværkertilbud".
Hilsen Per

Livet er for kort til genudsendelser!!!!!

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Nu har jeg fundet et fotografi på en tysk hjemmeside, mon det kan hjælpe nogle af alle de kvikke hoveder her på siden til at kikke efter kadetjoller.

God jagt Per.

Livet er for kort til genudsendelser!!!!!

Lynæs foslag om en Mirror er ikke helt dårlig og du skrev at det gerne måtte være et håndværker tilbud.

En Mirrorjolle kan man faktisk bygge selv - ud af vandfastkrýdsfiner. Det gjorde vi i midden af 70'ere, og de var faktisk så stærke at man også kunne bruge den som robåd eller sætte en lille påhængsmotor på den.
En super 2 mands startjolle (Vi var faktisk tit 3 og 4 drenge i den uden problemer)

Det kunne da være et rigtigt godt projekt for dig og dine børnebørn.

Tegningerne må man kunne finde på nettet.

>>Hilsen Lars cool
Hej Rønberg
Jeg ved der er gået lang tid siden dit indlæg, men det er først nu jeg får læst det. Jeg tror jeg har det rigtige tilbud til dig. 
Jeg har en kadetjolle liggende ude i haven der skulle have været ude på Roskilde fjord efter jeg har solgt min gamle spidsgatter. Jeg kan nu erkende at det nok ikke bliver til noget. 
Jollen har jeg fået af en der har vundet ude i Bella centeret. Den har næsten ikke sejlet, men trænger til lidt reparation i samlingen på rælingen. Sejlene har ligget tørt i kælderen og skulle være i fin stand. Masten ere OK, men den ene wire er defekt.
Hvis du er interesseret kan du hente den frit. Jeg ville blive glad hvis den kom ud at sejle igen.
m.v.h.  Niels        Roskilde

niels

Hej Niels
Det lyder meget fint, jeg er stadig interesseret. Jeg har fået en, sidste efterår, den er i meget dårlig stand. Fineren er delamineret, der er hul i den ene side, sværdkisten sidder løst og der er ingen sejl. Jeg har pillet siderne af den og har gået og kikket på den hele vinteren. Jeg overvejer stadig, om det kan betale sig at lave den. Derfor er jeg meget intereseret i din, jeg har en kammerat der af og til kører til København, jeg kan få ham til at tage den med hjem en dag. Kan du skrive direkte til mig [email protected] Hilsen Per

Livet er for kort til genudsendelser!!!!!

Annonce

 


Livet er for kort til genudsendelser!!!!!

Nu er Cadetten ude at sejle. Her er det børn i onkels gamle Cadet. Den bruges også i juniorarbejdet i sejlklubben.
Rønbjerg

Livet er for kort til genudsendelser!!!!!

Det var jo et eksempel på at en gammel tråd kan få et godt nyt liv. Og en fin båd ser det ud til.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Rønbjerg.

Lystfartøjsmuseet har fået en gammel Cadett, som de skal til at restaurere. Må jeg låne dit billede til DFÆL's medlemsblad, Klassisk Træbåd?

Venlig hilsen Benny Andersen, redaktør.

Hej Benny.

Det må du gerne. Jeg ved ikke om du er klar over, at det er min Cadet, som jeg forærede lystfartøjsmuseet. Jeg fik den gjort sejlklar og brugte den i juniorarbejdet i Rønbjerg sejlklub hvor jeg var leder. Efter at jeg stoppede blev den ikke brugt mere, og trængte til en trængte til en kærlig hånd, derfor gav jeg den til museet. Nu har jeg kastet mig over en piratjolle fra først i 60erne. Hilsen Per Rønbjerg


Livet er for kort til genudsendelser!!!!!

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis