eternit tagplader

Hejsa. Hvordan kender jer mine eternit tagplader. Er det b5, b7 eller hvad. kan det passe at jeg skal måle fra midt top bue til næste midt top bue? Hvis jeg går det er der 13 eller 13,5 cm. hvad hedder mine plader så? Da jeg skal bruge 90 stk. til rep. af gamle tage, ville det jo værre rart at de er rigtige. Skal også bruge mange rygningsplader, men hvordan måler jeg hvor mange grader jeg skal bruge. Det er 4 forskellige tage jeg skal rep. og montere rygning på.
På forhånd tak.biggrin
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan tage et stykke pap og holde det på enden af en plade. Frem med skriveren og tegne et par bølger eller 3. Klip langs stregen og du har skabelonen til at tage med på tømmergården....

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

hvis jeg ikke husker helt forkert så udtrykker tallet i pladestørrelserne "distancen" mellem "bulerne" i tommer. Altså kan du måle op i cm og så dividere med 2,5 så rammer du ikke helt ved siden af
Hejsa. Mange tak for jeres gode råd og vejledning. Har også fundet frem til at det er B5 plader jeg har. Men hvordan med rygningspladerne? er der ikke nogen der har en smart måde som jeg kan bruge til at finde frem til graderne. Der er ingen rygning på taget nu, så jeg kan desværre ikke bare ta en af dem med i byggemarket.
Annonce
hej Vezzel.
Ved første øjekast tænkte jeg HVAD.....confused
Men nu har jeg fattet pointen. faktisk ret smart. må over på gården i weekenden og måle op. Takker mange gange.wink
Selv tak, godt du fangede pointen biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis