Gemme som PDF fil?

Hej LdS'ere.

Når man arbejder i Excel og gemmer filer, er det så muligt at få dem gemt som Pdf filer, eller kan man konvertere dem til PDF?

Håber nogle har viden om dette emne.

Mvh
Sømanden
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke prøvet med excell, men har ofte gjort det med word.
Så mon ikke det kan lade sig gøre?

Det kræver naturligvis at du har et pdf-program, der intergrere sig i office.
Fx. adobe acrobat

Grandjean

Mvh Grandjean 

CutePDF er et frewareprogram du kan bruge til at gemme dine filer (også excel) som PDF.
Det virker super godt
/PEAK
openoffice er gratis til privatbrug wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Som Peak også er inde på, er der massevis af freewareprogrammer, der kan hjælpe.
De installeres, og du har nu muligheden for at vælge en "PDF-printer" i din pronteroversigt.
Vælg den i stedet for din almindelige printer, og din PDF er klar.

Jeg er ikke i tvivl om at Open Office har den samme funktionalitet, men hvis du ikke behøver en ny office-pakke, kan det jo være en løsning.
Annonce
Citat fra Peak

CutePDF er et frewareprogram du kan bruge til at gemme dine filer (også excel) som PDF.
Det virker super godt
/PEAK


Hej Peak.

Har hentet CutePDF, og der ser ud til at være et nemt program at bruge. Problemet er bare at den nederste del af originalfilen mangler, når det er blevet til PDF...

Er som sagt i excell jeg har lavet nogle dokumenter, i størrelse svarer de til alm A4. Når jeg "printer" til PDF, så er de nederste 3-4cm af dokumentet helt blankt.

Nogle forslag til hvordan dette løses?

Mvh Sømanden
Hej igen.

Har prøvet mig frem, med alle mulige indstillinger af cutePDF..
Fandt ud af at opløsningen stod til 3600 Dpi, ændrede den til 600 Dpi, og nu ser det ud til at det virker.

Men tak for hjælpen :-)

Mvh.
Sømanden
open office er stortset det samme som word, excell osv. og det kan fint lægge i pdf og så er det gratis: www.openoffice.org
jeg håber ikke det opfattes som reklame, :smile:


 

Citat fra grossmann

open office er stortset det samme som word, excell osv. og det kan fint lægge i pdf og så er det gratis: www.openoffice.org
jeg håber ikke det opfattes som reklame, :smile:


Hvorfor skifte kontorpakke når man er vant til det man bruger og det fungere for en når det nu ikke er nødvendigt?

Der findes adskillige både gratis og kommercielle produkter der kan klare konverteringen for dig som flere vist har skrevet.

/Cata
Der er jo ingen der siger du skal skifte... Brug dit normale program og gem det færdige produkt og åben det igen i det andet og koverter så til pdf og luk så igen det program..
Jeg nævnte bare openoffice fordi det kan det samme som windows officepakke, men er gratis og ikke så sikkerhedshullet som MS produkter, og endelig fordi det kan mere..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis