Kan man pudse vandskuret hus helt glat?

Hej

Jeg kunne engang i fremtiden godt tænke mig at vores hus fik helt "glatte" mure udvendigt? Er det mon overhovedet muligt og hvordan? Idag er huset vandskuret udvendigt. Glæder mig til at høre dommen fra jer og om det overhovedet er et "gør det selv projekt".

mvh.
Christian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg så engang i et bolig program at de beklæte med glasfilt, for at få en glat overflade. Samt modbygge revner.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Du kan også vælge at kalke, så får du en helt glat mat overflade.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra chrlau5

Hej

Jeg kunne engang i fremtiden godt tænke mig at vores hus fik helt "glatte" mure udvendigt? Er det mon overhovedet muligt og hvordan? Idag er huset vandskuret udvendigt. Glæder mig til at høre dommen fra jer og om det overhovedet er et "gør det selv projekt".

mvh.
Christian


Hej.
Jo, man kan godt pudse overfladen glat.
Jeg tror bare du fortryder det, væggeen vi få rigtig mange skygger/lunker.

Som det bliver nævnt, så kan man montere et specielt væv hvorpå der kan pudses med en naturpuds, det ser kanon godt ud, der vil ingen vedligehold være, idet pudsen er gennemfarvet, men det er ikke et gds-arbejde for ret mange, der må ikke forekomme samlinger i pudsen, hele fladen skal pudses i en arbejdsgang.

PE

Ok. Jeg tror jeg dropper idéen om at pudse helt glat.

Væggene er jo som sagt vandskurede. Enkelte steder kan man se igennem vandskuringen(hedder det mon det?) at der f.eks er muret et vindue til og lavet små rep. osv. Vil det kunne ses efter vi får malet? Hvilken god dækkende maling kan anbefales? Vi grunder selvf. først med det der blå murgrunder så der ikke bliver suget for mig af muren. Jeg vil helst IKKE kunne se hvor der er muret et vindue til når det er malet og det var derfor jeg i første omgang tænkte på at gøre muren glat, men den ide er droppet.

Mvh.
Christian
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også